10 مورد از اشتباهات رایج سئو در وردپرس که از افراد مبتدی سرمی زند!

اشتباهات رایج سئو
ارسال شده توسط: سید محمد قائمی دیدگاه ها: 0 دیدگاه

10 مورد از اشتباهات رایج سئو در وردپرس که از افراد مبتدی سرمی زند!

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

مبتدیان، بیشتر مستعد خطا هستند. مخصوصا در مواقعی که قصد دارند بهینه سازی در صفحه را روی سایت وردپرسی خود انجام دهند. حتی افراد خبره نیز این خطاها را مرتکب می شوند. از این اشتباهات رایج سئو اجتناب کنید تا در نتایج جستجو، رتبه بهتری به دست آورید. 

وردپرس بیش از یک چهارم از بستر اینترنت را دراختیار خود قرار داده است و می توان گفت بیش از یک چهارم وبسایت ها در شبکه جهانی وب، براساس وردپرس به وجود آمده اند. از نظر بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو  (SEO)، وردپرس یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا می باشد. بنابراین اگر شما به فکر داشتن یک سایت هستید و به طور مثال می خواهید طراحی سایت فروشگاه اینترنتی انجام دهید که از ابتدا سئوی قدرتمندی نیز داشته باشد، یکی از بهترین گزینه ها برای شما این است که به سمت سیستم مدیریت محتوای وردپرس بروید. اما باید بدانید که این کار، چندان هم ساده نیست! 

سایت خوب نه تنها تمامی پروژه هایش را با استفاده از وردپرس اجرا می کند بلکه خودش نیز به وسیله این سیستم مدیریت محتوا پیاده سازی شده و اکنون با بسیاری از کلمات کلیدی مثل “طراحی سایت شرکتی” در صفحه اول گوگل قرار دارد. در صورتی که شما هم صاحب یک وب سایت وردپرسی هستید و می خواهید سئوی آن را تقویت کنید می توانید از مشاوره رایگان سئو بهره برده و خودتان وب سایتتان را به صفحات اول گوگل بیاورید.

[/vc_column_text][us_cta title=”می خواهم خودم وب سایتم را سئو کنم.” color=”custom” bg_color=”#bd1550″ text_color=”#ffffff” title_tag=”h3″ btn_link=”url:http%3A%2F%2Fnewsite2.ir%2Fweb-design-consultation%2F||target:%20_blank|” btn_label=”آشنایی با روش های سئو” btn_color=”custom” btn_bg_color=”#f8ca00″ btn_text_color=”#bd1550″ btn_icon=”fas|comments”][/us_cta][vc_empty_space height=”34px”][vc_column_text]

در ادامه با هم به مرور 10 مورد از اشتباهات رایج سئو در وردپرس می پردازیم که معمولا کاربران مبتدی ، مرتکب آنها می شوند.

1- تنظیم نکردن زمان محلی

اولین مورد از اشتباهات رایج سئو مربوط به تنظیم زمان محلی در وردپرس است. زمانی که تصمیم می گیرید یک سایت وردپرسی داشته باشید، یکی از مهم ترین گزینه هایی که اکثرا درنظر گرفته نمی شود، انتخاب زمان محلی از قسمت تنظیمات » همگانی است. اگر سایت خود را طوری تنظیم کرده اید که پست ها در زمان های معین به صورت برنامه ریزی شده منتشر شوند، باید زمانی که یک مقاله بنا به هر دلیلی در موعد خود منتشر نشود، به شما هشدار داده شود. اگر زمان محلی خود را به درستی تنظیم نکنید، ممکن است این اتفاق برای شما پیش بیاید، بنابراین اطمینان حاصل کنید که این تنظیمات را به درستی انجام داده اید تا مطمئن شوید سایت شما می تواند محتواهای منظمی را تولید کند.

تنظیم زمان محلی

2- تنظیم نکردن هدف ها در Google Analytics

اندازی گیری نتایج شما از آنجا مشخص می شود که چطور در مورد وضعیت سئوی سایتتان صحبت می کنید، آیا موفقیت آمیز است یا این که با شکست مواجه شده است. شما قادرید ترافیک سایت خود را تا 10 میلیون بازدید صفحه در ماه افزایش دهید. اما اگر آن بازدیدکنندگان محصولات شما را خریداری نکنند ، پس باید روی خدمات یا فعالیت های سیستمی که پولساز باشد، سرمایه گذاری کنید. هر زمان که فردی عملی را انجام دهد که منجر به درآمدزایی شود، مانند این که به لیست ایمیل مارکتینگ شما بپیوندد یا این که مشتری سایتتان شود، آن ها را به صفحه تبریک، منتقل کنید (مثال : newsite2.ir/congratulations ) .

سپس می توانید با استفاده از اهدافی که در  گوگل آنالیتیکس مشخص کرده اید، بررسی کنید که چه تعداد از افراد وارد این صفحات شده اند و همچنین بررسی کنید که چه تعداد از این بازدیدکنندگان ، از طریق جستجوی طبیعی وارد سایت شما شده اند. تنظیم نکردن این اهداف ، یکی دیگر از اشتباهات رایج سئو می باشد.

تنظیم اهداف در گوگل آنالیتیکس

حالا شما راهی برای اندازه گیری تبدیل ترافیک طبیعی (ترافیکی که از طریق تبلیغات به وجود نیامده) سایت خود دارید. این بدان معنی است که شما قادرید برای ارتقاء سودآوری خود، تغییرات لازم را انجام دهید.

اهداف تکمیل شده در گوگل

3- اضافه نکردن متا دیتای گراف باز (Open Graph) شبکه های اجتماعی

باوجود این که سیگنال های شبکه های اجتماعی، تاثیر زیادی روی رتبه بندی نمی گذارد ، در این موضوع که رسانه های اجتماعی نقش بسزایی در هدایت افراد به سمت وب سایت شما دارند ، هیچ شکی وجود ندارد. شما مایلید تا جایی که امکان دارد ، افراد روی محتواهای وبسایت شما کلیک کنند. این بدان معناست که زمانی که قصد دارید محتواهای سایت خود را روی شبکه های اجتماعی منتشر کنید، بایستی آن ها ظاهر بسیار خوبی داشته باشند. بنابراین شما باید اطمینان خاطر پیدا کنید که متا دیتای گراف باز را برای شبکه های فیسبوک و توئیتر فعال کرده اید. بی توجهی به این موضوع از اشتباهات رایج سئو می باشد. پلاگین Yoast SEO ، تمامی این کارها به آسانی و با کلیک روی چند دکمه برای شما انجام می دهد. اگر می خواهید متا دیتای Open Graph را برای فیسبوک فعال کنید ، به آسانی می توانید این کار را در تنظیمات پلاگین Yoast انجام دهید. در این حالت ، زمانی که مقاله خود را در فیسبوک به اشتراک می گذارید ، می توانید به فیسبوک دستور دهید که برای آن مقاله، چه تصویری را انتخاب کند.

فعال کردن open graph فیس بوک

همچنین این امکان برای شما فراهم شده است که کارت های توئیتر را نیز در تنظیمات پلاگین Yoast فعال نمایید. با استفاده از این فعالسازی ها، زمانی که بازدیدکنندگان سایت شما ، لینک های سایت را توئیت می کنند ( در توئیتر به اشتراک می گذارند ) ، آن لینک ها با یک پیش نمایش کامل نشان داده می شوند.

تنظیم کارت های توئیتر

4- ایجاد نکردن و ارائه نکردن نقشه سایت XML

یکی از اصلی ترین اشتباهات رایج سئو ، همین مورد است. نقشه سایت XML در واقع لیست بسیار بزرگی از پست ها ، صفحه ها و تمامی قطعه های رسانه های تصویری در وبسایت شما می باشد. این دقیقا همان چیزی است که شما از طریق کنسول جستجو ( Google Search Console ) ، به گوگل معرفی می کنید تا بدین ترتیب درمورد تمامی مواردی که در سایت خود دارید به آن اطلاع دهید.

پلاگین Yoast این امکان را برای شما فراهم آورده که بتوانید به آسانی نقشه سایت خود را ایجاد کنید ، به این طریق که به قسمت سئو » نقشه های XML سایت مراجعه می کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید آن را فعال ساخته اید ، بدین ترتیب شما می توانید با استفاده از لینک زیر، نقشه سایت خود را مشاهده فرمایید. در نهایت باید نقشه سایت خود را در کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید.

5- تنظیم نکردن پیوند های یکتا روی نام نوشته

گوگل مایل است محتواهای کاربرپسند را به افراد ارائه دهد. این بدان معنی است که حتی آدرس لینک های سایت شما ، نقشی هرچند کم در رتبه بندی صفحات سایتتان ( همچنین در نرخ کلیک شدن آن ها )  ایفا می کنند. به قسمت تنظیمات » پیوندهای یکتا مراجعه کنید و اطمینان حاصل کنید گزینه ای را انتخاب کرده اید که آدرس صفحه هر مطلب شامل کلمات کلیدی به کار رفته در آن مطلب است ( معمولا در تگ H1 ) . ساده ترین راه برای انجام این کار انتخاب گزینه نام نوشته است و تمام. اضافه کردن تاریخ روز یا ماه در آدرس صفحات سایت ، ممکن است یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر نحوه بازدید گوگل از وبسایت شما باشد ، بنابراین با درنظر گرفتن این مورد ، می توانید گزینه روز و نام یا ماه و نام را انتخاب نمایید.

تنظیمات پیوندهای یکتا

6- لینک ندادن به صفحه اصلی در قسمت فوتر

این یکی از راحت ترین اشتباهات رایج سئو است و بسیار تعجب آور است که افراد زیادی این مورد را فراموش می کنند! تقریبا می توان گفت در انتهای صفحه تمامی وبسایت ها، نام وبسایت یا نام کسب و کار آورده شده است، پس چه بهتر که از طریق یک اَنکِرتکست به صفحه اول سایت نیز لینک داشته باشد. رعایت کردن این مورد باعث بهبود و کمک کردن به استراتژی لینک سازی داخلی سایت شما می شود و همچنین به گوگل کمک می کند که از طریق انکرتکست هایی که مربوط به برندها هستند ، بتواند وب سایت شما را نیز شناسایی کند. با انجام این کار، انتظار نداشته باشید که رتبه سایت شما مثل موشک بالا رود ، اما قطعا رعایت این مورد خالی از لطف نیست و ارزش امتحان کردن را دارد!

7- منتشر نکردن منظم محتواهای سایت

با انتشار مرتب و منظم محتواهای سایت خود، در واقع مخاطبان را متقاعد می سازید که از سایت شما به طور منظم بازدید نمایند. رعایت نکردن این اصل که از اشتباهات رایج سئو است ، باعث می شود سایت شما برای کلمات کلیدی کمتری رتبه به دست بیاورد و این یعنی وب سایت شما برای نمایش در نتایج جستجوهای طبیعی گوگل ، از شانس کمتری برخوردار است و درنتیجه کلیک های کمتری به سمت سایت شما روانه می شوند ، این امر باعث کاهش ترافیک در وب سایت شما می شود. گوگل معمولا برای سایت هایی که محتواهای عالی منتشر می کنند و درصدد جلب رضایت مخاطبان خود هستند، پاداش در نظر می گیرد. اگر به طور منظم برای مخاطبان خود محتواها را منتشر سازید، در نتیجه افراد بیشتری از سایت شما بازدید خواهند کرد و درنتیجه گوگل هم بیشتر در سایت شما می خزد.

8- به روز نکردن منظم محتواهای سایت

زمانی که افراد از طریق جستجو، مطالب سایت شما را پیدا می کنند ، ولی پس از کلیک روی آن مطلب متوجه شوند این مطلب به روز نیست ، قطعا به سرعت روی دکمه back (بازگشت به عقب) کلیک خواهند کرد و به دنبال سایت دیگری می روند که پاسخ پرسش های خود را در آن بیابند این از اشتباهات رایج سئو است که مدیران وب سایت مطالب قدیمی را رها می کنند. گوگل به این موارد توجه ویژه ای دارد و از ارزش مطالبی که برای مخاطبان ( جستجوگران ) بی ارزش باشند ، می کاهد. به همین دلیل است که همواره تاکید می شود به طور منظم محتواهای قدیمی سایت خود را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که آن محتواها به روز باشند. اطمینان حاصل کنید که محتواها با نیازهای امروز افراد منطبق باشد و با به روزرسانی مطالب سایت، به مخاطبین نشان دهید که به آن ها ارج می نهید.

( می توانید با بررسی تجزیه و تحلیل های سایت ،  به دنبال صفحاتی با زمان مطالعه پایین و نرخ خروج بالا بگردید.)

9- بررسی نکردن لینک های حذف شده

معمولا گوگل وب سایت هایی که تمیز هستند را بیشتر ترجیح می دهد. این یعنی شما باید سعی کنید همواره لینک های سایت خود را به روزرسانی کنید و سعی کنید از ارجاع مخاطبین سایت خود به صفحاتی که دارای ارورهای 400 یا 500 هستند، اجتناب فرمایید. به منظور انجام خودکار این مراحل ، می توانید به سادگی ، بررسی کننده لینک های از کار افتاده (Broken Link Checker) را نصب کنید. در نتیجه زمانی که سایتتان دارای لینک های از کار افتاده می شود به شما ایمیلی بدین منظور ارسال می گردد و می توانید بلافاصله آن ها را برطرف نمایید.

افزونه broken link checker

10- عدم استفاده از نشانه گذاری Schema

آخرین مورد از اشتباهات رایج سئو مربوط به استفاده از نشانه گذاری اسکیما در وب سایت است. اکثر وب سایت ها اصلا ازschema markup  که در نحوه نمایش صفحاتشان در نتایج جستجو ، تاثیر گذار است استفاده نمی کنند. در حالی که این موضوع تاثیر منفی روی رتبه بندی سایت شما ندارد ، اما ممکن است در نرخ کلیک سایتتان در جستجوی گوگل تاثیرگذار باشد. اجرای طرح امتیازدهی با ستاره، باعث می شود افرادی که در گوگل به جستجو می پردازند متوجه شوند کاربران سایت شما از محتواهای تولید شده رضایت دارند و درنتیجه افراد زیادی با مشاهده 5 ستاره در طرح امتیازدهی سایت شما ، به جای کلیک کردن روی وب سایت رقبا که رتبه بالاتر و بهتری دارند ، ترغیب می شوند روی سایت شما کلیک کنند.

نتیجه:

اگر قصد دارید سایتی ایجاد کنید که با استفاده از تکنیک های سئو ، ترافیک را در آن بالا ببرید ، استفاده از وردپرس بهترین گزینه پیش روی شماست. تنها باید از مشکلات رایجی که در این مقاله آورده شده ، اجتناب کنید و سعی کنید به بهترین نحو از این سیستم مدیریت محتوا استفاده نمایید. اگر این موارد را رعایت کنید ، به زودی نتایج بسیار خوبی کسب خواهید کرد. با یک بررسی دقیق می توانید هر نوع مشکلی را در زمان بسیار کوتاهی برطرف نمایید.

searchenginejournal.com

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنالیز رایگان سایت شما و رقبا

دوست دارید بدانید رقبا چه برتری هایی نسبت به شما دارند؟

کاملا رایگان سایت شما و رقبا را بررسی می‌کنیم.متوجه خواهید شد رقبا چه اقدامات مفیدی کرده اند که از آن بی خبرید!
فقط کافیست آدرس ایمیل و آدرس وبسایت خود یا رقیبتان را وارد کنید.