تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادز چیست؟
هدف اصلی اکثر کسانی که به دنبال طراحی سایت حرفه ای هستند ، در واقع نمایش در صفحه اول گوگل است. برای رسیدن به این هدف باید به سراغ سئو رفت و خب این راه ممکن است چند ماه زمان ببرد. اما نگران نباشید ، گوگل ادز در این شرایط به کمک شما می آید.
گوگل بزرگترین موتور جست و جو در بستر اینترنت است. در هر ثانیه بیش از 2.3 میلیون جستجو در گوگل انجام میشود و به این منظور از پتانسیل بسیار بالایی جهت تجاری سازی محیط خود برخوردار است. لذا امکانات گسترده ای به کاربران خود برای استفاده بهتر از این فضا ارائه می دهد.
گوگل ادز یکی از همین روش های تبلیغاتیست که فرصتی بی نظیر جهت بیشتر دیده شدن به کسب و کارها و وب سایت های اینترنتی ارائه میدهد. گوگل ادز یا گوگل ادوردز (Adwords) یک استراتژی عالی برای رونق و توسعه کسب و کار شما ارائه میدهد. شما میتوانید آگهی خدمات خود را به افرادی که در جستجوی آن هستند نمایش دهید.
تبلیغات در نتایج گوگل یا همان گوگل ادز در دو مکان نمایش داده میشود
- بالای نتایج گوگل، یعنی در صدر جستجوها
- در پایین صفحات نتایج گوگل
این تبلیغات با برچسبی سبز رنگ که علامت اختصاری ”Ad” در ابتدای آن قرار دارد قابل تشخیص هستند.
گوگل ادز چگونه کار میکند؟
تبلیغ گوگل ادوردز از یک دسته کلمات کلیدی مرتبط با موضوع وب سایت یا آگهی مورد نظر تبعیت میکند. بدین گونه که مدیر وبسایت مجموعه ای از کلماتی که هدف آنها مرتبط با پیشنهادات تجاری کسب و کارمورد نظر است را انتخاب میکند.
در اینجا گوگل بر اساس هر کلمه کلیدی قیمتی را پیشنهاد میدهد. مبنای این قیمت گذاری بر اساس تعداد جستجوی این کلمه کلیدی و میزان درخواست آن توسط دیگر وب سایت های رقیب است. پس از تعیین قطعی قیمت کلمه کلیدی، تبلیغات شروع به کار میکنند.
مزایای تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز چیست ؟
- مهم ترین مزیت استفاده از گوگل ادوردز، نمایش رایگان تبلیغات است. زیرا گوگل تنها به ازای هر کلیک هزینه تعیین شده را محاسبه میکند. بدین منظور مادامی که کلیکی بر روی آگهی انجام نشود حتی یک سنت هم از حساب کاربری تبلیغ دهنده کسر نمیشود.
- از دیگر تنظیمات هوشمندانه گوگل میتوان اشاره ای به شناسایی IP بازدید کننده داشت. گوگل IP بازدید کننده ای را که کلیک کرده باشد در حافظه خود ثبت میکند. در این صورت تعداد کلیک های از سمت یک IP ، تنها یک دفعه محاسبه میشود.
- تعیین سقف هزینه روزانه، سرویسی عالی در گوگل ادوردز جهت مدیریت هزینه های کمپین تبلیغاتی است. بدین صورت تبلیغ دهنده میتواند بودجه روزانه ای برای خود تعیین کند و در صورت تجاوز از سقف مورد نظر تبلیغات تا اغاز روز بعد متوقف شود. لازم به ذکر است در صورتی که هزینه ها روزی به سقف مجاز نرسید شارژ باقی مانده ، محفوظ خواهد ماند.
- قطعا برای برخی از کسب و کارها مهم است که در ساعتی خاص از شبانه روز تبلیغات داشته باشند. شاید مخاطبین مورد نظرشان تنها در ساعاتی خاص به اینترنت رجوع کنند. این دسته از افراد میتوانند زمان دلخواه خود را در کمپین تبلیغاتی گوگل خود ثبت کنند. بدین صورت تبلیغات تنها در زمان تعیین شده نمایش داده میشوند.
- تبلیغ دهنده میتواند مشخص کند که در صورت کلیک بر روی لینک آگهی مورد نظر، کاربر دقیقا به کدام صفحه وبسایت هدایت شود.
- تبلیغ دهنده به راحتی میتواند از روی سرویس مکان یابی گوگل ادوردز مشخص کند که تبلیغات برای IP های کدام کشور به نمایش در بیاید. در این صورت از نمایش تبلیغات برای هر گونه مخاطب غیر تخصصی جلوگیری به عمل می آید.
- تبلیغات گوگل ادز در زمانی کمتر از یک ساعت فعال میشود. تبلیغات به سرعت به صفحه اول گوگل می آیند و تا وقتی که حساب مالی تبلیغ دهنده شارژ باشد در صفحه اول گوگل باقی خواهد ماند.
- سیستم دریافت گزارش روزانه گوگل ادوردز در هر ساعت از شبانه روز فعال است و تبلیغ دهنده در هر زمانی که تمایل داشته باشد میتواند گزارشات روزانه از قبیل تعداد کلیک بر روی هر کلمه کلیدی،هزینه هر کلیک و …. را دریافت کند.
مزایای تبلیغات در گوگل بیش از 8 موردی است که دراین مقاله آوردم. با این حال من تنها به اشاره به این چند مورد بسنده کردم. امیدوارم با استفاده از این مقاله بتوانید تا حدودی به مزایا و اهمیت این شیوه تبلیغاتی خوب پی ببرید.
دیدگاهتان را بنویسید