بهینه سازی سایدبار وردپرس برای جذب ترافیک و نرخ تبدیل بهتر
صرف زمان برای بهینه سازی سایدبار وردپرس در سایتتان به منظور جذب ترافیک و نرخ تبدیل بهتر باید یکی از اولویت های اصلی شما در کنار تولید محتوای متقاعد کننده برای جذب مخاطبان جدید باشد. سایدبار ها معمولا فراموش می شوند چرا که ما کاربرد صحیح آنها را نمی دانیم.
ما آنها را بیشتر به عنوان بخش جانبی در صفحات سایت می شناسیم و بنابراین آنها را به عنوان ابزاری قدرتمند برای تعامل بیشتر با مخاطب در نظر نمی گیریم ، این در حالی است که سایدبارها نقش ویژه ای در طراحی سایت حرفه ای دارند.
در این مطلب ، من به طور خلاصه خواهم گفت سایدبار ها برای چه کاری هستند و عناصر رایجی که در این بخش استفاده می شوند را نیز معرفی خواهم کرد. همچنین چند نکته برای بهینه سازی سایدبار وردپرسی به منظور تعامل بهتر با مخاطب را خواهم گفت که منجر به جذب ترافیک بهتر و نرخ تبدیل بالاتر می شوند.
عملکرد صحیح سایدبارهای وردپرسی
سایدبارهای سایت های وردپرسی ، اطلاعاتی را در کنار محتوای اصلی صفحات سایت نمایش می دهند. این فضاهای محدود در یک یا هر دو طرف صفحه هستند و بخش مناسبی برای ابزارک هایی به حساب می آیند که مخصوص نمایش تبلیغات ، منوهای ناوبری ، تقویم ، مطالب جدید و … می باشند.
هرچند ، با وجود فضای محدودشان برخی از مدیران سایت ها تمایل دارند سایدبارها را با حداکثر ابزارک های ممکن پر کنند. یکی از دلایل این کار پاسخ به نیازهای متنوع کاربران می باشد. بنابراین ممکن است یک مدیر سایت فقط از ابزارک هایی استفاده کند که متناسب با نیاز یک کاربر است اما این کار باعث شلوغی بیش از حد صفحه می شود. کاربران ممکن است احساس کنند در حجم زیادی از اطلاعات ، غرق شده اند و یا حتی وبسایت را به عنوان یک سایت اسپم در نظر بگیرند. نتیجه این کار معمولا منفی است ، کاربران می روند و دیگر بر نمی گردند.
این وضعیت نشان می دهد که چگونه سایدبارهای وردپرس یکی از بخش های فراموش شده صفحات هستند. بنابراین کاربرد واقعی آنها را از دست می دهید. این فضا فقط برای ابزارک هایی است که بیشترین ارتباط را با محتوای اصلی دارند و به بهبود تجربه کاربری کمک می کنند. همه می دانیم بهبود تجربه کاربری به معنی افزایش جذب ترافیک و شانس بیشتر برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری است.
برای اینکه مطمئن شوید مخاطبانتان را از دست نمی دهید و در حال نتیجه گرفتن از سایدبارهایتان هستید ، در ادامه چند نکته برای بهینه سازی سایدبار وردپرس در سایتتان خواهم گفت.
1- تعداد ابزارک ها را محدود کنید
کمی زمان بگذارید و مشخص کنید چه ابزارک هایی باید در سایدبارتان باشند. این کار می تواند کمی سخت باشد. با وجود تعداد بسیار زیاد ابزارک های موجود برای وردپرس ممکن است تصمیم بگیرید تا می توانید داخل سایدبارتان از آنها استفاده کنید. بله این ساده ترین کاری است که می توان انجام داد. شما فکر می کنید این کار هیچ صدمه ای به سایتتان نمی زند ، اما تا به حال خودتان سایت هایی را دیده اید که در بخش سایدبار تا حد ممکن از تبلیغات ، متنون و ابزارک ها استفاده کرده اند؟ چه حسی داشتید؟ خود من اینگونه صفحات را بسیار غافلگیرانه می بینم. من ترجیح می دهم صفحات کمی خلوت تر باشند تا بتوانند تأکید بیشتری رو محتوای اصلی کنند و محتوای فرعی نیز به صورت منظم در جای خود قرار گیرند تا به راحتی قابل دسترسی باشند.
برای کمک به شما در تصمیم گیری مربوط به سایدبار سایت ، شاید ایده خوبی باشد که به برخی سایت های معتبر نگاه کنیم و ببینیم از چه ابزارهایی در بخش سایدبار استفاده کرده اند. این دقیقا کاری است که من انجام داده ام. حدودا 75 وبسایت را بررسی کرده ام و متوجه شدم 43 تای آنها در صفحات بخش وبلاگشان از سایدبار استفاده می کنند و معمولا از این ابزارک ها داخل سایدبارشان بهره می برند:
ابزارک های رایج سایدبار وردپرس
- عضویت در خبرنامه
- منوی ناوبری
- تبلیغات
- آیکن شبکه های اجتماعی
- مطالب محبوب
- دسته بندی ها
- جدیدترین مطالب
- جستجو
- درباره ما
- پست های مرتبط
البته شما می توانید از این ابزارهای رایج استفاده نکنید. مهم این است تصمیمی بگیرید که بر اساس آن مرتبط ترین ابزارک ها با محتوای اصلی ، داخل سایدبار قرار بگیرند.
نکته مهم: مطمئن شوید ابزارک ها تکراری نیستند
امکانات ابزارک ها را با دقت مطالعه کنید تا مطمئن شوید تکراری نیستند. شما به 5 ابزارک مختلف شبکه های اجتماعی فقط به این دلیل که ظاهر متفاوتی با هم دارند ، نیاز ندارید. یکی کافی است.
از مکان های دیگر نیز استفاده کنید (مثل هدر و فوتر)
با این کار ، همه ابزارک ها را داخل سایدبار قرار نمی دهید. ممکن است شما بخواهید یک یا دو ابزارک مهم به طور همزمان در سایدبارها ، هدر و فوتر قرار گیرند. در نتیجه کاربران هر جای صفحه که باشند می توانند به راحتی آنها را ببیند. راه دیگر این است که آن ابزارک ها را به صورت شناور استفاده کنید. در این باره بیشتر توضیح خواهم داد.
دستگاه هایی را که مخاطبان شما استفاده می کنند در نظر بگیرید
اکثریت کاربران وب ترجیح می دهند از طریق تلفن همراه سایت ها را ببینند. مطمئن شوید صفحه وبسایت شما در نمایشگرهای کوچک موبایل ها ، توسط ابزارک های زیاد احاطه نشده باشد. در حالی که بهترین قالب های وردپرسی باید کاملا واکنشگرا (ریسپانسیو) باشند ، شما می توانید همیشه از ابزار مخصوص برنامه نویسان که در مرورگرتان وجود دارد استفاده کنید تا نحوه نمایش سایتتان در دستگاه های موبایل را تست کنید. از این طریق می توانید از بهینه سازی سایدبار وردپرس برای انواع نمایشگرها مطمئن شوید.
2- سایدبارها را برای هر صفحه یا مطلب ، سفارشی کنید
کدامیک از ابزارک هایی که انتخاب کرده اید به مطلب یا برگه خاصی مرتبط هستند؟ در آن صفحات باید فقط همان ابزارک ها نمایش داده شوند. برای مثال لازم نیست همه صفحات ، ابزارک آخرین مطالب را نمایش دهند و همه نوشته ها نیز لازم نیست بیوگرافی نویسنده را به نمایش بگذارند اما شاید لازم باشد همه صفحات ابزارک خبرنامه را نشان دهند.
3- از ابزارک های شناور استفاده کنید
آن ابزارک های مهم ( یا حتی سایدبارهای کامل) را که در صورت اسکرول صفحه توسط کاربر ، او را دنبال می کنند داشته باشید. این ابزارک های چسبنده و معلق کار را برای مخاطبان آسان می کنند تا هر زمانی که احساس نیاز کردند بتوانند روی چیزی که میخواهند کلیک کنند بدون توجه به اینکه در کجای صفحه قرار دارند. دیگر نیاز نیست به بالا یا پایین اسکرول کنند تا به سایدبار یا فوتر برسند و چیزی که نیاز دارند را پیدا کنند.
این روزها ، اکثر صفحات بخش بلاگ سایتها ، از ابزارک های شناور استفاده می کنند. بیشتر از همه ، لینک شبکه های اجتماعی و منوی ناوبری سایت. شما همچنین می توانید ابزارک های شناور را به دکمه های دعوت به عمل (CTA) تبدیل کنید و آنها را در گوشه صفحات قرار دهید که با کلیک روی آنها صفحه پاپ آپ نمایش داده شود.
صحبت پایانی
ممنون که وقت گذاشتید و این مطلب را مطالعه کردید. امیدوارم شما را در این باره که سایدبارها فقط یک بخش جانبی برای سایت های ما نیستند متقاعد کرده باشد. آنها نقش حیاتی برای به دست آوردن ترافیک بیشتر و نرخ تبدیل بالاتر بازی می کنند.
منبع: wpexplorer.com
دیدگاهتان را بنویسید