چگونه می توان افزایش فروش اینترنتی را رقم زد؟

افزایش فروش اینترنتی
ارسال شده توسط: سید محمد قائمی دیدگاه ها: 0 دیدگاه

چگونه می توان افزایش فروش اینترنتی را رقم زد؟

امروز بسیاری از افراد چه کسانی که صاحب کسب و کار فیزیکی هستند و چه کسانی فقط برای کسب درآمد اینترنتی برنامه ریزی کرده اند اقدام به طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می کنند اما متأسفانه به میزان فروش مدنظرشان نمی رسند. در این مطلب راهکارهایی برای افزایش فروش اینترنتی خواهیم گفت.

حداقل یک یا دو مرتبه در ماه، با صاحبان فروشگاه های اینترنتی کوچک که مایلند بازاریابی محتوا را شروع کنند ، صحبت می کنم و اکثر مواقع مجبور می شوم به آن ها بگویم برای این کار آمادگی لازم را ندارند. همانطوری که می دانید، قبل از این که زمان زیادی را برای  ایجاد ترافیک از مخاطبان هدف خود صرف کنید، بهتر است اطمینان حاصل کنید که مخاطبان از فروشگاه اینترنتی شما رضایت کامل دارند و بهترین تجربه کاربری را از آن کسب می کنند.

بنابراین در این مقاله، می خواهم به صاحبان فروشگاه ها و صاحبان وبسایت های فروشگاه اینترنتی ، ایده های روشنی بدهم تا قبل از صرف هزینه و دریافت ترافیک ، ابتدا کمی از زمانشان را به وب سایتشان اختصاص دهند. بسیاری از این موارد با هزینه کمتر از 1000 دلار و یا صرف کمی از وقتتان انجام می شوند. با سرمایه گذاری های کوچک می توانید بهبود عملکرد ، کارایی ، سئو و سایر موارد را به دست آورید.

برای افزایش فروش اینترنتی چه راهکارهایی وجود دارند؟

  • توضیحات ضعیف محصولات خود را مجددا بنویسید.
  • عکس های بهتری از محصول تهیه کنید.
  • مجموعه ای از محصولات و آلبوم ها تهیه کنید.
  • فیلم های مرتبط با محصول را اضافه کنید.
  • بخش نظرات مشتریان را ارتقاء دهید.

در این قسمت به جزئیات این موارد می پردازیم و یک سری مثال های واقعی نشان می دهیم تا بهتر متوجه شوید که سایت شما به چه صورتی می تواند باشد.

1- توضیحات ضعیف محصولات خود را مجددا بنویسید

اصلی ترین راهکاری که برای افزایش فروش اینترنتی توصیه می شود همین است. توضیحاتی که در مورد یک محصول نوشته می شوند بایستی کوتاه و دربرگیرنده جزئیات ویژگی ها و مزایای آن محصول باشد که در این حالت ممکن است تا به حال امکان نوشتن تمامی موارد را نداشته اید و در نتیجه باید مجددا به این بخش نگاهی بیندازید تا مواردی را که فراموش شده اند اضافه کنید. اگر پاسخ شما به تمامی پرسش هایی که در ادامه آورده شده اند، منفی است در بهبود توضیحات مربوط به هر کالا وقت بگذارید.

  • آیا صفحه محصولاتی که در حال حاضر دارید، به این صورت است که انگار با مشتریان ایده آل خود صحبت می کنید؟

اگر برای برند خود افراد خریدار پیدا کرده اید، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات ارائه شده در در مورد محصولات ، نگرانی و سؤالات آنها را برطرف می کند. این مورد در افزایش فروش اینترنتی تأثیر بسزایی دارد. توصیفات خوشایند و مطلوب باعث جلب نظر و بالطبع درخواست برای آن محصول می شود و تنها استفاده از ربات ها موثر نیست .

این صندلی بلند بالا مثالی از سایت  4moms.com می باشد که بر روی سه نکته مهم که برای مخاطبان بسیار حیاتی است ، تمرکز دارد :

تنظیمات توسط یک دست – جلوگیری از ریختن غذا – تمیز شدن آسان

صندلی

  • آیا اطلاعات ارائه شده توسط شما بر روی مزایا نسبت به ویژگی ها تاکید بیشتری دارد؟

می توانید در طی یک روز تمامی ویژگی ها را بنویسید اما این برای مشتریان جذاب نیست ، نکته ای که باعث افزایش فروش اینترنتی می شود این است که آنها می خواهند واقعا بدانند محصولات شما چگونه باعث بهتر شدن زندگیشان می شوند.

صفحه فروش Amazon Echo تمرکز بسیار اندکی بر روی ویژگی های فنی محصولات دارد و به جای آن بیشتر به موارد جالبی در مورد کارکرد محصولات پرداخته است.

ذکر مزایای محصول

  • آیا محصولات را با همان کلماتی که مشتریان استفاده می کنند، توضیح داده اید؟

استفاده از زبان مشترک با مشتریان از نقاط قوتی است که باعث می شود شما بتوانید با مخاطبین هدف خود بهتر ارتباط داشته باشید و به این صورت همه چیز برای آن ها طبیعی جلوه می کند و می تواند بر روی مخاطبین تاثیر به سزایی داشته باشد.

روش ساده ای که برای یافتن این کلمات به کار برده می شود، انجام مهندسی معکوس است. برای انجام این کار می توانید فیدبک ها و نظرات مشتریان را که برای محصولات شما به اشتراک گذاشته اند ( و همچنین فیدبک هایی که بر روی محصولات سایت های رقیب شما گذاشته شده اند ) را مشاهده کنید تا کلمات و عبارات مشتریانی که از محصول رضایت داشته اند، را دریابید . حال می توانید توضیحات محصولات خود را به بیان کاملا مفهوم و به زبان مخاطبین بنویسید.

هفته قبل در حال خرید یک چادر مسافرتی بودیم و این بررسی عالی را در سایت آمازون مشاهده کردم که در سایت های دیگر گذاشته نشده بود. اگر تمام بخش های این نقد را مطالعه می کردید، متوجه این نکته می شدید که عبارت ” چادر خانوادگی ” تقریبا 13 مرتبه تکرار شده است.

بخش نظرات وب سایت آمازون

اما اگر توضیحات محصول را مطالعه کنید، عبارت ” چادر خانوادگی ” تنها یک مرتبه به کار رفته است. در اینجا توضیحات محصول ، بسیاری از مواردی را که از دید مشتریان ، مزیت به حساب می آید را ذکر نکرده. مثلا : کیسه های خواب زیاد، تنظیمات خواب، قابلیت دریافت نسیم هنگام بسته بودن درها و مواردی از این قبیل .

در این جا موقعیتی برای رقبا در زمینه چادرهای مسافرتی وجود دارد که می توانند توضیحات محصولات خود را پیرامون این محصول بهبود بخشند. ( یا حتی می توانند در کنار محصول مرتبط خود ، راهنمای خرید چادرهای خانوادگی نیز قرار دهند )

  • آیا داستان محصولات خود را بیان می کنید؟

مشاهده شده که مردمی که از وبسایت ها انواع نوشیدنی را به عنوان هدیه خرید می کنند علاوه بر نوع آن آشامیدنی، در مورد کیفیت آن محصول و بهترین نوع آن نیز حساس هستند. در تصویر پایین داستانی را مشاهده می کنید که یک وب سایت ، داستان تحقیقات 28 ساله خود در زمینه تولید محصولش را برای مشتریان تعریف می کند.

2- عکس بهتر و باکیفیت تری از محصولات تهیه کنید

مشکلات موجود در بخش عکاسی. مطابق تحقیقات BigCommerce ( تجارت بزرگ ) حدود 67 % از مشتریان در هنگام خرید آنلاین، به کیفیت تصاویر اهمیت بسیار زیادی می دهند. یک تصویر خوب از محصول با تصویری که فقط محصول را به مشتری نشان دهد فرق می کند ، مفهوم بیشتری به مشتریان می رساند و به آن ها کمک می کند نحوه استفاده از محصول را بهتر ببینند. علاوه بر نکته ای که اشاره شد، تصاویر باکیفیت باعث کاهش بازگشت محصول توسط مشتری به دلیل تصاویر گمراه کننده می شود.

حال این پرسش به وجود می آید که برای بهبود تصاویر محصول باید چه کاری انجام دهیم ؟

  • گوشی های هوشمند از عهده این کار برنمی آیند!

برای تهیه تصاویر محصولات به جای استفاده از گوشی های هوشمند از دوربین های DSLR استفاده کنید. با وجود این که برخی از جدیدترین مدل های گوشی های هوشمند این قابلیت را دارند که تصاویر بسیار باکیفیت تری و با وضوح بیشتری نسبت به قبل تهیه کنند، اما اگر بخواهید نتیجه بهتری دریافت کنید پیشنهاد می کنیم که از مدل های پایین تر دوربین های DSLR استفاده کنید که از قیمت 500 دلار شروع می شوند. سعی کنید از طریق اینترنت دوربین های دست دوم را پیدا کنید و در عوض هزینه بیشتری برای تهیه لنزهای بهتر و به صرفه تر که توانایی تهیه فیلم های ویدئویی را نیز دارند اختصاص دهید.

  • یک جعبه نور ارزان درست کنید

برای تصاویری که نور مناسب و پس زمینه سفید دارند، یک جعبه نور تهیه کنید. با هزینه کردن مبلغ 10 دلار می توانید جعبه ارزان و دلخواه مدنظرتان را بسازید تا به بهترین نحو کیفیت تصاویر محصولات خود را ارتقاء ببخشید.

  • از زوایای خلاقانه استفاده کنید

از زوایای مختلفی از محصولات عکس بگیرید. در هر صفحه محصول، سعی کنید چندین عکس با زوایای مختلف داشته باشید. هرچقدر تصاویری که از محصولات تهیه می کنید چشم انداز و دیدگاه بیشتری داشته باشند، مشتریان می توانند در مورد محصولات شما بهتر تصمیم گیری و قضاوت کنند.

  • می توانید تصاویر محصولات را به صورت سه بعدی و با امکان چرخش قرار دهید تا محبوبیت بیشتری پیدا کنند.

تصاویر محصولات را با فیلترهایی که رنگ و کیفیت نهایی تصویر را بهبود می بخشند، بهینه کنید. به کارگیری فیلترهای تصاویر ، نوردهی ضعیف یا مشکلات مرتبط با رنگ تصاویر را برطرف می کند و به طور کلی تصاویر محصولات را به بهترین نحو بهبود می بخشد. تنها نکته ای که باید مدنظر داشته باشید این است که از فیلترهای نمایشی و مهیج استفاده نکنید زیرا باعث گمراهی خریدار می شود. در ادامه مثال بسیار خوبی از سایت AbeautifulMess.com آورده شده است که به خوبی تفاوت بین قبل و بعد از ویرایش تصویر را نشان می دهد :

تفاوت تصاویر قبل و بعد از ویرایش

اگر زمان کافی برای ویرایش تصویر ندارید یا این که تمایلی به تهیه عکس از محصولات ندارید، این کار را به یک فرد حرفه ای بسپارید. این نکته را فراموش نکنید که ارتقاء تصاویر صفحه محصولات ارزش سرمایه گذاری را دارد.

3- مجموعه ای از محصولات و آلبوم تصاویر تهیه کنید

همچنین می توانید محتواهای بیشتری برای محصولات خود از طریق آلبوم های تصاویر تهیه کنید که به این ترتیب محصولات خود را بهتر به نمایش خواهید گذاشت. آلبوم تصاویر را عمدتا در صنعت مد استفاده می کنند، اما محتوا را می توان به بسیاری از  صنایع بسط داد. تصاویری که در آلبوم ها برای مدل Fitbit’s Alta که یک دستگاه مخصوص تناسب اندام است به خریداران کمک می کند خودشان را در حال استفاده از آن تصور کنند. آلبوم تصاویر همچنین با تصاویر محصولات خود به تنهایی توانسته یک برند سبک زندگی برای وعده غیرممکن را ایجاد کند. حتی بهتر از آن، تصاویر مختلف قابل کلیک شدن هستند و شما را برای مشاهده رنگ و استایل محصول به صفحه محصولات هدایت می کند .

مجموعه محصولات یکی دیگر از تغییرات عالی این استراتژی است. در این صفحه ” مجموعه مدیترانه ای” در سایت Coastal.com ، این موقعیت برای خریداران بوجود آمده است که بتوانند برمبنای استایل محصولات ، آن ها را خریداری کنند و به جای این که تصویر عینک مدنظر آن ها،  تنها یک پس زمینه سفید داشته باشد، بتوانند مثال هایی از یک عینک بر روی چهره واقعی را ببینند.

نمونه ای از صفحه خرید عینک

همانطوری که قبلا اشاره کردم، این موقعیت تنها برای سایت های مد نیست بلکه ترفندی است که با استفاده از آن مطمئن می شوید که محصولات خود را در فضای حقیقی به مخاطبین نشان می دهید.

بسیاری از خرده فروشان نیز این موقعیت را دارند که محصولات خود را از این طریق به نمایش بگذارند، مانند این تصاویری که از وبسایت Klipsch می باشد و نشان دهنده ساندبارها در شرایط مختلف است :

حتی در لوازم و قطعات اتومبیل نیز می توان از این ترفند استفاده کرد. حتی خرید مبلمان اداری زمانی که آن را در یک فضای کاری مشاهده کنید، بسیار بهتر و ساده تر است.

4- فیلم های مرتبط با محصولات اضافه کنید

افزودن فیلم به صفحه محصولات یکی دیگر از راهکارهای افزایش فروش اینترنتی است که می توانید انجام دهید چرا که برای خریداران ارزش فوق العاده ای دارد . به این دلیل که فیلم های ویدئویی می توانند اطلاعاتی را به سرعت در اختیار خریداران قرار دهند و به همین دلیل یک ابزار بسیار قدرتمند در این حیطه به شمار می روند.

سایت Eyeview Digital گزارش داده است که قرار دادن فیلم ها در صفحه های فرود می تواند تا 80 درصد نرخ تبدیل را بهبود ببخشد و همچنین سایت ComScore اظهار می کند که 64 درصد از خریداران آنلاین پس از مشاهده فیلم ها اقدام به خرید محصول می کنند.

حال این سوال پیش می آید که چگونه می توان فیلم را در صفحه های محصولات به طور کاربردی قرار داد؟

تفاوتی ندارد که شما در حال نشان دادن روش استفاده از محصولات باشید یا این که تنها یک محصول را نمایش دهید و جزئیات آن محصول را ترسیم کنید، در طراحی سایت حرفه ای افزودن فیلم در صفحه محصولات باعث بهبود تجربه کاربری برای خریداران آنلاین می شود و با این روش به آن ها کمک می کنید که پاسخ سوالات خود را در این فیلم ها بیابند.

استفاده از فیلم های ویدئویی این امکان را به شما می دهد که بتوانید اطلاعات جامع تری درباره آن محصول ارائه دهید و با استفاده از یک عنصر داستانی ، به فراتر از تصاویر ایستا بپردازید. این فیلم های جذاب به خریداران کمک می کند که دید بهتری نسبت به محصولات شما پیدا کنند به نحوی که این کار از عهده عکاسی به تنهایی بر نمی آید.

سایت Zappos یکی از نمونه هایی است که مانند وب سایت های دیگر برای محصولاتش از ویدیو استفاده می کند و به خوبی شناخته شده است. اما چیزی که برای من بسیار جذاب تر بود این است که در این فیلم ها چقدر خوب شخصیت و صدای برند خود را به طور برجسته ای نشان می دهند.

اخیرا در حال خرید بوت بودم و باید بگویم Joe یکی از شخصیت های محبوب ویدئویی من است :

اگر به فکر استفاده از این روش با رویکرد DIY (انجام کار توسط خودتان) هستید ، خوب است بدانید تهیه فیلم محصولات در منزل با تجهیزات مناسب ، بسیار ساده است. همچنین می توانید این پروژه را به یک فرد حرفه ای بسپارید یا این که یک فیلمساز حرفه ای استخدام کنید.

5- بخش نظرات مشتریان را ارتقاء دهید

برای افزایش فروش اینترنتی ، رقابت ها بسیار شدید است و همیشه فردی مایل است که محصول خود را ارزان تر و سریع تر ارائه دهد. به همین دلیل است که مقبولیت اجتماعی از قبل بسیار مهم تر است. تحقیقات سایت eConsultancy نشان دهنده این مطلب هستند که 61 درصد از مصرف کنندگان قبل از خرید محصول، نقد های آن محصول را مطالعه می کنند و این قسمت برای آن ها نسبت به توضیحاتی که شرکت ها در مورد محصولات ارائه می دهند، تا 12 برابر بیشتر قابل اعتماد است.

نقدها و نظرات خریداران ، صفحه محصولات شما را بسیار جذاب تر می کنند و برای خریداران این امکان را فراهم می کنند که محصول را برمبنای نظرات مصرف کنندگان ارزیابی کنند و همچنین به شما کمک می کنند که مشکلات مرتبط با محصولات را کشف کنید.

من در اینجا تعدادی از رایج ترین ابزارهای دریافت نظرات مشتریان را فهرست بندی کرده ام، اما بهتر است راهنمای Everett Sizemore را نیز در این مورد بررسی کنید، چرا که در مورد تمام خصوصیات این ابزارها از جمله نگرانی های فنی مرتبط با سئو دیدگاه های بسیار جامع و خوبی ارائه کرده است.

 

  • ممکن است بخش نظرات محصول به شکل سنتی برای تمام فروشگاه ها مناسب نباشد.

برخی مواقع، قسمت نظرات به شکل سنتی بهترین انتخاب برای محصول یا فروشگاه شما نیست. مثالی از سایت ThinkGeek می آورم. آن ها تصمیم گرفتند برای افزایش فروش اینترنتی به جای این که بخشی برای نقد و بررسی محصولات در سایت وجود داشته باشد، به مردم اجازه دهند که نظرات خود را در فیس بوک قرار دهند . به این دلیل که احساس می کنند چون برند شناخته شده ای هستند نیازی ندارند به مردم بگویند آیا سایز و اندازه محصولاتشان درست است یا نه.

حتی بهتر از نظرات فیس بوک، آن ها تصاویر محصولات را در رسانه های اجتماعی و به همراه هشتگ #geekfamous قرار می دهند.

استفاده از تصاویر در شبکه های اجتماعی به همراه هشتگ

در این قسمت مثالی دیگر از شرکت کیف پول مورد علاقه ام را آورده ام، شرکت SlimFold نظرات بسیار خوب و عالی بر روی محصولات که از طریق مطبوعات و ایمیل مشتریان دریافت کرده را هایلایت کرده است. این روش، کار را برای بازبینی نظرات جدید سخت تر کرده است، آن ها تنها تعداد انگشت شماری از محصولات را دارند و این فرمت برای آن ها این امکان را فراهم می آورد که تاکید بیشتری بر روی نظرات خاص داشته باشند.

بخش نظرات وب سایت SlimFold

ابزارهای مختلفی وجود دارند که به شما امکان نشان دادن مقبولیت اجتماعی از طریق رتبه بندی و بررسی را می دهند، بنابراین زمان بیشتری را صرف بررسی گزینه های مختلف کنید تا بهترین و مناسب ترین آن ها را که با بودجه شما مطابقت دارد انتخاب کنید و اگر دریافت نظرات به شکل نرمال نتیجه خوبی نداشت، به راحتی می توانید از روش دیگری استفاده کنید.

به اندازه کافی از این راهکارهای افزایش فروش اینترنتی استفاده کنید تا پیشرفت های بزرگی را در بلند مدت شاهد باشید.

انجام این راهکارهای کوچک افزایش فروش اینترنتی ، تا جایی که برنامه و بودجه شما اجازه می دهد، می تواند تجربه کاربری را بهبود بخشیده و باعث اثربخشی بیشتر فروشگاه اینترنتی شما شود.

درنظر بگیرید که کدام یک برای تکمیل ، بیشترین اولویت را دارد سپس تحقیقات خود را آغاز کنید و با کنار هم قرار دادن استراتژی های مناسب شروع کنید. با یک برنامه ریزی خوب برای این کار، می توانید به جای آن که از تاکتیک های مختلف به یک باره استفاده کنید،  تمرکز خود را بر روی پروژه هایی قرار دهید که بهترین نتیجه را برای تجارت شما فراهم می کنند.

به دنبال مطالب بیشتری در زمینه افزایش فروش اینترنتی و یا طراحی سایت حرفه ای هستید ؟ به بخش آموزش رایگان سایت خوب مراجعه کنید و نگاهی به مطالب آن بیاندازید ، تمامی آنها ترجمه مطالب بهترین وب سایت های خارجی هستند.

این راهنما فقط شامل چند راهکار ساده برای افزایش فروش اینترنتی شما بود و همه نکات را شامل نمی شود بنابراین منتظر شنیدن نظرات و راهکارهای شما نیز در این باره هستم.

به ما درباره راه های خلاقانه ای که در گذشته برای افزایش فروش اینترنتی خود انجام داده اید که  نرخ تبدیل ها و یا جستجوهای محصولات شما را برجسته تر و قدرتمندتر کرده است، بگویید.

از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، سپاسگزاریم.

منبع: moz.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنالیز رایگان سایت شما و رقبا

دوست دارید بدانید رقبا چه برتری هایی نسبت به شما دارند؟

کاملا رایگان سایت شما و رقبا را بررسی می‌کنیم.متوجه خواهید شد رقبا چه اقدامات مفیدی کرده اند که از آن بی خبرید!
فقط کافیست آدرس ایمیل و آدرس وبسایت خود یا رقیبتان را وارد کنید.