اهمیت و مزایای ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ
ارسال شده توسط: سید محمد قائمی دیدگاه ها: 0 دیدگاه

اهمیت و مزایای ایمیل مارکتینگ چیست؟

بازاریابی اینترنتی برای گسترش و بقای هر کسب و کاری لازم است. برای این کار راه های مختلفی وجود دارد که یکی از بهترین آنها ایمیل مارکتینگ است. آیا می دانید استفاده از این روش چه اهمیت و مزایایی دارد؟

اینترنت در طی سالها به سرعت در حال گسترش است و فقط کمی زمان لازم است تا همه مردم دنیا به آن متصل شوند. اینترنت همچنین به اصلی ترین راه برای انتقال اطلاعات تبدیل شده و از طرق مختلفی با راه های دیگر رقابت می کند. طبیعی است که به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها (خصوصا کسب و کارهای موفق) تصمیم گرفته اند تا گسترش و بازاریابی از طریق راه های فیزیکی (مثل: رادیو و تلویزیون) را با انواع روش های آنلاین جایگزین کنند.

راه های کمی هستند که شما می توانید با استفاده از آنها به صورت آنلاین اقدام به گسترش کسب و کارتان کنید. شما می توانید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید که به آن بازاریابی رسانه اجتماعی هم گفته می شود. همچنین می توانید با یک مشاور سئو در ارتباط باشید. او کاری می کند که وقتی کلمه های خاصی در موتورهای جستجو سرچ می شوند ، سایت شما به عنوان اولین نتایج نمایش داده شود. سومین راه ، گسترش کسب و کار از طریق ایمیل است که توسط لیست آدرس ایمیل های مختلفی انجام می شود. در ادامه در باره همین گزینه بیشتر صحبت خواهیم کرد چرا که به نظر می آید اکثر نفرات بیشتر به سراغ گزینه های اول و دوم می روند و ایمیل مارکتینگ در حال فراموش شدن است.

اهمیت ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ به دلایل زیادی اهمیت دارد. یکی از این دلایل ، انعطاف پذیری بالای آن است. ایمیل هایی که برای گسترش کسب و کارتان ارسال می کنید می توانند تمامی نیاز های شما را بر طرف کنند. به طور مثال می توانید گروه های مخاطبان را دسته بندی کنید و ایمیل ها را مطابق با مخاطبان ویرایش کنید. از آنجایی که دنیای کسب و کار مدام در حال تغییر است شما مجبورید سریعا به تغییراتی که متخصاصان بازاریابی ارائه می دهند پاسخ دهید.

همچنین یکی دیگر از دلایلی که اثبات می کند ایمیل مارکتینگ برای هر کسب و کاری مهم است و نباید فراموش شود ، ارزان بودن آن است. شما می توانید آن را با هر طرح بازاریابی که کسب و کارتان دارد ترکیب کنید بدون اینکه هیچ هزینه اضافه ای داشته باشد. شما اگر هر سودی از ایمیل مارکتینگ نصیبتان شود در واقع از هیچی ، سود کرده اید. به قول معروف از آب کره گرفته اید. ایجاد سود بدون اینکه ریالی هزینه شود ، چیزی است که هر کسب و کار مهمی به دنبال آن است.

مزایای ایمیل مارکتینگ

مزایای زیادی برای گسترش کسب و کار به وسیله ایمیل مارکتینگ وجود دارد. به همین دلیل است که این یکی از مؤثرترین ابزاری است که شما می توانید از آن استفاده کنید. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره می کنیم:

1- مقرون به صرفه بودن

این مزیت را در پاراگراف های قبلی هم گفتیم ، اما این چیزی است که باید روی آن تأکید شود. برخی روش های توسعه آنلاین کسب و کار و بازاریابی هستند که ارزان هستند و نیازی به سرمایه گذاری ندارند. در این میان ایمیل مارکتینگ ارزان ترین آنهاست. تنها لازم است یک نفر به تمام لیست ایمیل ها که از قبل تهیه شده ، ایمیل ارسال کند و سپس کمپین های کامل بازاریابی در دسترس شما خواهد بود. فقط باید مطمئن شوید کسی که قرار است ایمیل ها را ارسال کند به اصول این کار آشناست و به صورت سازماندهی شده این کار را انجام می دهد. به طور مثال برای سایت های انگلیسی زبان ، سایت Aweber.com این کار را با دریافت هزینه انجام می دهد.

2- امکان رسیدن به هر کسی در دنیا

از آنجایی که اینترنت هیچ مرزی نمی شناسد ، واضح است که کمپین های ایمیل مارکتینگ شما می توانند به هر کسی در دنیا برسند البته به شرطی که به درستی هدف گذاری شده باشند. اگر کسب و کار شما گرایش به فعالیت در سطح جهانی دارد ایمیل مارکتینگ یک ابزار کامل است. چه کسی در دنیا هست که اگر بتواند کسب و کار خود را در سطح جهانی گسترش دهد ، این کار را نکند؟ اگر شما از یک سیستم مدیریت محتوا مثل وردپرس استفاده می کنید ، افزونه های ایمیل مارکتینگ زیادی وجود دارند که به شما کمک می کنند ایمیل بازدیدکنندگان سایتتان را به سرعت و به طرز هوشمندانه ای از آنها بگیرید.

3- بررسی نتایج ، به راحتی

در برخی از روش های بازاریابی ، شما نمی توانید به راحتی مشخص کنید آیا هزینه ای که سرمایه گذاری کردید بازگشته یا خیر  اما در روش ایمیل مارکتینگ به راحتی می توانید متوجه شوید کمپین های تبلیغاتی شما تا چه حد مؤثر بوده اند. ابزارهای مختلفی در اینترنت وجود دارند که می توانند شما را در این کار یاری کنند. برای مثال شما می توانید نرخ کلیک سایتتان را اندازه گیری کنید و همچنین ببینید بازدیدکنندگان چگونه سایت شما را پیدا کرده اند. از این طریق شما به راحتی می توانید تصمیم بگیرید که آیا ایمیل مارکتینگ ، سرماه گذاری شما را برگردانده یا خیر.

4- استفاده آسان

راه اندازی یک کمپین ایمیل مارکتینگ بسیار راحت است. برای اینکه آن را به طور یکپارچه پیش ببرید تلاش زیادی لازم نیست  و اگر این کار را به درستی انجام داده باشید مخاطبان شما برای چک کردن پیشنهاداتتان مشتاق خواهند بود. به این ترتیب این یک موقعیت دو سر برد برای مشتریان بالقوه و مشتریان کسب و کارتان خواهد بود.

جمع بندی

اگرچه ایمیل مارکتینگ اخیرا به دلیل وجود روش های بازاریابی آنلاین دیگر ، زیاد نادیده گرفته می شود ، اما این روش هرگز نباید دست کم گرفته شود. دلایل زیادی وجود دارد که این روش امتحان شده را نباید رها کرد ، چرا که راه اندازی یک کمپین ایمیل مارکتینگ که به خوبی سازماندهی شده باشد به کسب و کار شما کمک می کند تا در بیش از یک راه قدم بگذارد. البته همانطور که قبل تر هم گفتیم فقط مطمئن شوید که به اصطلاح ، کار را به کاردان سپرده اید و در این صورت قطعا کسب و کار شما به موفقیت های جدیدی دست پیدا خواهد کرد.

منبع: SHOUTMELOAD.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنالیز رایگان سایت شما و رقبا

دوست دارید بدانید رقبا چه برتری هایی نسبت به شما دارند؟

کاملا رایگان سایت شما و رقبا را بررسی می‌کنیم.متوجه خواهید شد رقبا چه اقدامات مفیدی کرده اند که از آن بی خبرید!
فقط کافیست آدرس ایمیل و آدرس وبسایت خود یا رقیبتان را وارد کنید.