نحوه ساخت بک لینک های بیشتر به وسیله 7 نوع از بهترین نوع محتوا

نحوه ساخت بک لینک
ارسال شده توسط: سید محمد قائمی دیدگاه ها: 5 دیدگاه

نحوه ساخت بک لینک های بیشتر به وسیله 7 نوع از بهترین نوع محتوا

یکی از با ارزش ترین نکات در طراحی سایت حرفه ای و برای افرادی که در وب سایت های خود به تولید محتوا می پردازند ، نحوه ساخت بک لینک است. بک لینک هایی که از وب سایت های معتبر ، خبرگزاری ها یا هر چیزی در این سطح باشند.

محتوا برای اهداف بسیار مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند ، از جلب ترافیک موتورهای جستجو گرفته تا به دست آوردن لایک های فراوان از شبکه های اجتماعی. برای موفقیت در ساخت بک لینک ، اینکه بدانید برای چه کسی و با چه هدفی محتوا ایجاد می کنید بسیار حائز اهمیت است.

همانطور که شما باید انواع مختلف محتوا را برای کانال های مختلف ایجاد کنید ، لازم است انواع مختلفی از محتوا را برای اهداف لینکی مختلف نیز ایجاد کنید.

ایجاد یک نوع محتوا ، که برای افراد یکسان هدف گذاری شده است ، باعث نمی شود میزان جذب بک لینک شما افزایش یابد. این کار معمولا باعث می شود بارها و بارها لینک ها را از منابع یکسان و تکراری به دست آورید.

می دانیم بیشتر ارزش سئو از اولین لینکی که در یک دامنه به دست می آورید حاصل می شود ، بنابراین ایجاد انواع مختلف محتوا که مخاطبان مختلفی را هدف قرار داده باشند ، برای شما شانس بیشتری در به دست آوردن بک لینک های بیشتر فراهم می کند.

انواع بسیار مختلفی از محتوا وجود دارند که شما می توانید ایجاد کنید ، محتواهایی که می توانند لینک جذب کنند و اگر بتوانید تا حد ممکن این نوع محتواها را تولید کنید ، بهترین روش ممکن در نحوه ساخت بک لینک را در اختیار خواهید داشت.

من برخی از انواع مختلف محتواهای مورد علاقه ام را که برای به دست آوردن بک لینک مورد استفاده قرار می دهم و همچنین نکات و نحوه ی به حداکثر رساندن آنها را گرد هم آورده ام.

ارائه ارزش افزوده

ایجاد محتوایی در سایت خود که ارزش لینک دادن را داشته باشد ، یک شروع عالی برای این فرآیند است ، چون می تواند برای شما ابزار و کمک هایی فراهم آورد که در طول زمان موفق خواهند بود و اینکه می توانید از آنها بارها و بارها برای به دست آوردن بک لینک در آینده استفاده کنید.

من 7 مورد از روش های مورد علاقه ام را در ادامه مشخص کرده ام. تنها چیزی که این موارد نیاز دارند کمی زمان است تا به موفقیت برسند ، اما در صورتی که زمان خود را صرف آنها کردید بهتر است بدانید زمانی به پاداش تلاش خود می رسید که آنها را به طور کامل انجام داده باشید.

1- محتوای مرجع

یکی از بزرگترین دلایل جذب بک لینک در اینترنت ، زمانی است که مردم می خواهند ادعای خود را به وسیله آمار ، اثبات کنند.

از این رو، اگر صفحاتی در سایت خود ایجاد کنید که شامل اطلاعاتی برای اثبات حرف مردم باشند، پس شانس زیادی وجود دارد که شما به عنوان یک مرجع شناخته شوید و هر موقع که چیزی راجع به این موضوع نوشته می شود لینکی به سوی شما ایجاد شود.

این بدان معنی نیست که شما باید مطالعات زیاد و دقیق و گران قیمتی برای ایجاد اطلاعات جدید صرف کنید ، بلکه به سادگی می توانید اطلاعاتی که در فضای اینترنت وجود دارند را گردآوری کنید.

وب سایت Hubspot یک مثال عالی از این نمونه را در صفحه ی آماری بازاریابی خود دارد که توانسته 2056 بک لینک جذب کند.

در وب سایت travel ، صفحات قیمت گذاری مثال عالی از این مورد هستند. در صفحه قیمت گذاری شهرها هزینه 1 روز گشت و گذار در هر شهر اروپایی اعلام شده و این صفحه تواسنته 17 بک لینک جذب کند. همچنین هر صفحه ی دیگر از سایت توانسته بک لینک های زیادی به دست آورد.

2- میزبانی یک رویداد

ایجاد و میزبانی یک رویداد روشی عالی برای جذب بک لینک است ، چون وب سایت ها باید به صفحه ی شما لینک بدهند ، تا کاربرانشان بتوانند ثبت نام کنند یا بلیط بخرند.

همچنین این مورد دارای حاشیه های تکمیلی نیز می باشد. معمولا کسانی که در یک رویداد شرکت می کنند دوست دارند هنگامی که در وب سایتشان در مورد آن رویداد تعریف می کنند ، به سایت اصلی هم لینک بدهند.

همچنین می توانید میزبانی را در سایت های لیست مرجع رویداد ها همچون سایت Event Brite اعلام کنید. برخی از این سایت ها بک لینک No Follow می دهند ، اما بسیاری دیگر نیز وجود دارند که دارای لینک های Follow می باشند و می توانید آنها را به رویداد خود اضافه کنید.

مردم همچنین دوست دارند لیست هایی از بهترین کنفرانس ها و رویداد ها را در یک صنعت ایجاد کنند ، بنابراین می توانید برای خود فرصتی ایجاد کنید که اینگونه پست ها را منتشر کنید.

وب سایت Branded3 یک مثال عالی از این مورد می باشد که بخش جستجوی کنفرانس خود را امسال راه اندازی کرده است ، همین الان این پست ها تقریبا 40 بک لینک از دامنه های مختلف به دست آورده اند که بسیاری از آنها بسیار قدرتمند هستند.

3- انجام تحقیق

تحقیق جدید همیشه یکی از روش های محبوب در نحوه ساخت بک لینک است ، به خصوص اگر بتوانید موضوع یا موردی بیابید که افراد مشغول در حوزه کاری شما با آن مشکل داشته باشند.

این نوع روش، از جمله روش هایی است که زمان و تلاش زیادی می طلبد ، اما اگر یک موضوع مناسب بیابید ، می توانید آن را هر ساله تبدیل به یک تحقیق جریان دار بکنید و یک فرصت ساخت بک لینک مداوم به دست آورید.

Orbit Media با انجام تحقیق در مورد تمایلات مدیران وب سایت ها کار فوق العاده ای انجام داد و به موفقیت هم رسید و توانست از 164 دامنه بک لینک به دست آورد که روز به روز هم به تعدادشان افزوده می شود. اکنون در سومین مرحله ی تکرار مطالعه هستند و شکی نیست در آینده ی دور نیز این مطالعه ادامه خواهد یافت.

نگران صرف زمان زیاد روی تحقیقات و مواجهه شدن با نتیجه ای که با فرضیه ی اولیه ی شما متفاوت است نباشید.

MailChimp مطالعه ای راجع به تعداد ایده آل حروف موضوع ایمیل انجام داد و دریافت که این موضوع اصلا اهمیتی ندارد! به هر حال، این پست هنوز هم از 68 دامنه لینک جذب می کند که برخی از این لینک ها از قدرتمند ترین سایت ها در اینترنت هستند.

4- ایجاد ابزار

درست مانند رویدادها ، ابزارها نیز از روش های فوق العاده در نحوه ساخت بک لینک محسوب می شوند ، چون شما برای مخاطبان خود ارزش فراهم می کنید و یک واکنش طبیعی مردم در چنین شرایطی این است که لینکی به سمت مرجع می زنند تا افراد دیگر هم بتوانند استفاده کنند.

به دو روش می توانید این کار را انجام دهید ، رایگان یا با دریافت هزینه. برخی شرکت ها از ابزار خود به عنوان یک پیشنهاد ویژه ی هزینه دار استفاده می کنند و زمان زیادی را صرف بهتر کردن آنها می کنند ، به طوری که این ابزار باعث شوند آنها تنها شرکت نرم افزاری باشند که این کار را درست انجام می دهند.

وب سایت Screaming Frog یک نمونه ی عالی از این مورد است، که دارای ابزارهای مختلفی است که میزان زیادی لینک در طول سالیان متمادی به دست آورده است (3792 بک لینک از دامنه های مختلف). بسیاری از مردم ممکن است آنها را تنها به عنوان یک شرکت نرم افزاری به حساب بیاورند ، اما آنها همچنین یک آژانس می باشند و با کلماتی مثل “سئو”، “آژانس سئو” و عبارت مختلف دیگری که بسیار پر رقابتند ، در گوگل شماره یک هستند.

اما شما لازم نیست به این اندازه زمان صرف استفاده از ابزارها به عنوان یک روش ساخت بک لینک کنید.

وب سایت Built Visible ابزارهای رایگان مختلفی را برای مردم ایجاد کرده است و این کار باعث جذب لینک های بسیاری شده است ، از جمله ابزارهای آنها می توان به ابزار سئو برای اکسل (دارای 42 بک لینک) و ابزار کمک کننده در استراتژی محتوا (دارای 61 بک لینک) اشاره کرد. البته این ابزارها اصلا با Screaming Frog قابل مقایسه نیستند ، اما با این حال خدمات خیلی خوبی ارائه می دهند و بنابراین مردم عاشق مرجع قرار دادن و پیشنهاد دادن آنها می باشند.

و درست مانند رویدادها ، پست های زیادی در مورد بهترین ابزارها در یک حوزه کاری وجود دارند (به خصوص در سئو) و همچنین فرصت های یافت نشده ی زیادی هم وجود دارند که می توانید برای بهبود ابزارهای خود از آنها استفاده کنید.

پیشنهاد ارزشمند به دیگران

بنابراین شما محتواهای فوق العاده ی زیادی در سایت خود ایجاد کرده اید که برای جذب لینک مناسب هستند ، اما برخی از آنها زمان زیادی برای موفق شدن نیاز دارند و گاهی میزان زحمت و تلاش و سرمایه گذاری به قدری زیاد است که برای کسب و کارهای کوچک امکان پذیر نمی باشند.

پس دیگر چه انتخاب هایی در نحوه ساخت بک لینک وجود دارند؟

روش های خیلی خوبی برای جذب بک لینک از وب سایت های معتبر وجود دارند که در آنها نیازی به ایجاد ابزار ، انجام تحقیقات یا میزبانی رویدادها نیست. این ما را به این نتیجه می رساند که باید محتوای جالبی ایجاد کنیم که بتوان از آنها برای افراد دیگر به عنوان پیشنهاد و راهنما استفاده کرد و فرآیند انتشار آن محتوا را برای این افراد تا حد ممکن آسان کنیم.

این روش امروزه به عنوان “بازاریابی محتوا” شناخته می شود ، اما در واقع همان روش قدیمی انتشار مطالب خوب و با کیفیت است. به هر حال ، کلید موفقیت ، ایجاد انواع جایگزین و متفاوت محتوا است که هدف آنها وب سایت ها و افراد مختلف است. این کار به شما این پتانسیل را می دهد که در سایت های بیشتری و در بخش های وسیع تری از حوزه کاریتان ، خود را به نمایش بگذارید و از این رو به بک لینک های بیشتری دست می یابید که به شما در پیشرفت کمک خواهند کرد.

5- نقشه ها

یکی دیگر از روش های نحوه ساخت بک لینک ایجاد نقشه هایی است که نوعی اطلاعات را به نمایش بگذارند.

نقشه ها به شما اجازه می دهند اطلاعات را از سرتاسر دنیا به نمایش بگذارید ، که این بدان معناست که شما می توانید آنها را در هر کشوری که موضوع شما در آنجا هم دارای اهمیت باشد منتشر کنید.

خبرگزاری های بزرگ در صورتی که موضوع شما به اندازه ی کافی مهم باشد آن را به صورت ویژه نمایش می دهند و این همچنین یک نوع محتوای مرسوم در Reddit است که بسیاری از روزنامه نگاران و ویراستاران وب سایت از آن به عنوان یک منبع خبر برای سایت هایشان استفاده می کنند. اگر توانستید کاری شبیه به کار Reddit کنید ، می توانید مطمئن باشید که بک لینک ها به سمت شما سرازیر خواهند شد.

در اینجا یک راهنمای گام به گام (البته به زبان انگلیسی) برای انجام این کار وجود دارد که نشان می دهد چگونه می شود از این راه 100 بک لینک به سایتتان جذب کنید.

6- اینفوگرافیک ها

هیچ چیز مشکل و سختی راجع به اینفوگرافیک وجود ندارد ، با این حال جالب است که افراد بسیاری هنوز هم این شیوه عالی نحوه ساخت بک لینک  را اشتباه انجام می دهند. اینکه به سادگی یک فضای گرافیکی ایجاد کنید و چند تصویر روی آن قرار دهید هیچگاه برای به دست آوردن لینک کافی نیست.

شما باید اطلاعاتی را نمایش دهید که نکته ای را اثبات کند یا اطلاعاتی را به نمایش بگذارد که مردم بخواهند از آن به عنوان مرجعی برای اثبات مطلبی که می نویسند استفاده کنند.

برای مثال، یک اینفوگرافیک راجع به غذا و نوشیدنی مناسب با آن ، همیشه می تواند به عنوان مرجعی برای افرادی که راجع به غذا و رژیم می نوسیند مورد استفاده قرار گیرد و همچنین ظاهر زیبایی نیز دارد. به همین خاطر است که این اینفوگرافیک ها از سایت های معتبری مثل Business Insider ، Lifehack و سایت های دیگر بک لینک گرفته است.

اینفوگرافیک بی هدف ایجاد نکنید ، به مطالبی فکر کنید که شما (و دیگران)دوست دارید همراه با اطلاعات بگویید و سپس یک اینفوگرافیک زیبا برای برجسته کردن آن موضوع ایجاد کنید.

اینفوگرافیک های اینچنینی در کل برای به دست آوردن لینک از سایت های حوزه کاری شما و همچنین برخی از سایت های خبری بزرگ تر مثل Business Insider و BuzzFeed که معمولا به دنبال انتشار محتوای جالب هستند ، بسیار خوبند. اگر بتوانید کار خود را به مجموعه اخبار موضوعی مرتبط کنید ، آنگاه می توانید مسیر خود را به سمت خبرگزاری های بزرگی مثل Independent یا Daily Mail هموار کنید.

7- تصاویر

ایجاد تصاویر یکی از روش های عالی در نحوه ساخت بک لینک می باشد ، چرا که با این کار می توانید در سایت هایی که به طور منظم محتوا تولید می کنند و به طراحی زیبا اهمیت می دهند جایی داشته باشید. سایت هایی مثل My Modern Met و Design Taxi اهدافی عالی برای این نوع روش بوده و هر دو بسیار قدرتمندند. تا وقتی که طراحی شما زیبا باشد و مفهوم جالبی داشته باشد شانس خوبی برای به دست آوردن بک لینک خواهید داشت.

این روش همچنین به شما اجازه می دهد با فرهنگ عمومی گره بخورید ، این کار را می توان با ایجاد تصاویری که مرتبط با موضوع شما و سایت های معتبر فرهنگی هستند ، انجام داد. ما این کار را با ایجاد تصاویری از صفحه اینستاگرام Disney Princesses (یک موضوع محبوب روز) در تعطیلات انجام می دهیم.

این نوع سایت ها معمولا به اینفوگرافیک ها یا مطالبی که در سایت خودشان ایجاد کنید علاقه ای ندارند ، بنابراین تصاویر روش جدیدی در به دست آوردن بک لینک از آنها می باشد.

خلاصه

کلید نحوه ساخت بک لینک های عالی یک راز نیست ، اما به کمی خلاقیت و روش های خوب قدیمی نیاز دارد. این مطلب به همراه مثال هایی که در آن ذکر شد ، به شما در در مورد انواع محتواهایی که می توانید برای ساخت بک لینک استفاده کنید ، ایده می دهد.

نکات کلیدی که باید به یاد داشته باشید عبارتند از:

  • برای سایت های مختلف ، محتواهای مختلف ایجاد کنید.
  • محتوای خود را برای مخاطبان مختلف ویرایش کنید.
  • همیشه روش های بهبود و پیشرفت را در محتوای خود ذکر کنید.

اگر آماده اید سخت تلاش کنید و برای مزایای بلند مدتی که این نوع محتواها می توانند برای شما به ارمغان بیاورند وقت بگذارید ، پس در مسیر صحیح نحوه ساخت بک لینک قرار دارید.

لطفا در صورتی که این مطلب را دوست داشتید و در نحوه ساخت بک لینک ، شما را یاری کرد آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

منبع: searchenginejournal.com

 

دیدگاه (5)

  • هاست ویندوز پاسخ

    در زمینه ی سئو کار میکنم توضیحاتتون بسیار مفید بود ممنون

    5 دی, 1396 در 9:46 ق.ظ
    • سید محمد قائمی پاسخ

      بله مشخصه. موفق باشید 😉

      5 دی, 1396 در 10:28 ق.ظ
  • آتلیه عکس عروس پاسخ

    سلام.مطالب سایت عالیه.ممنون از شما.به امید توفیق روزافزون.

    21 دی, 1396 در 11:40 ق.ظ
    • سید محمد قائمی پاسخ

      سلام. نظر لطف شماست.
      همچنین به امید کسب رتبه های بهتر برای شما 😉

      25 دی, 1396 در 9:33 ق.ظ
  • انیمیشن پاسخ

    سلام
    سايت بسيار خوبي داريد. بابت مطلب خوبتان سپاسگذارم
    موفق باشيد

    17 بهمن, 1396 در 2:49 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنالیز رایگان سایت شما و رقبا

دوست دارید بدانید رقبا چه برتری هایی نسبت به شما دارند؟

کاملا رایگان سایت شما و رقبا را بررسی می‌کنیم.متوجه خواهید شد رقبا چه اقدامات مفیدی کرده اند که از آن بی خبرید!
فقط کافیست آدرس ایمیل و آدرس وبسایت خود یا رقیبتان را وارد کنید.