برای مشتریان ، ارسال رایگان مهم تر است یا ارسال سریع؟
شاید شما هم جزء آن دسته از صاحبان فروشگاه های اینترنتی هستید که برای ارسال رایگان محصول تردید دارند. خوب است در مورد مشتریانی که آنلاین خرید می کنند بدانید ویژگی ارسال رایگان محصول برای آنها به شدت حائز اهمیت است.
ارسال رایگان بهتر از ارسال سریع است
با توجه به مقاله ی تحقیقاتی سالانه ی تجارت الکترونیک سال 2018 که چندی پیش منتشر شده ، بیش از 90% از افراد مورد مطالعه ، ارزش زیادی برای ارسال رایگان محصولاتی که به صورت آنلاین خریداری می کنند قائل شده اند. تعداد قابل توجهی (91%) نیز بیان کرده اند که خرید آینده ی آنها بستگی زیادی به ویژگی ارسال رایگان دارد.
با توجه به اینکه از هر 10 نفر مورد مطالعه ، 9 نفر گفته اند خرید آینده ی آنها به ویژگی ارسال رایگان بستگی دارد ، کسب و کارهای کوچک باید شدیدا به کارگیری این ویژگی را مد نظر قرار دهند. حتی اگر کسب و کار شما ویژگی تحویل سریع و قیمت های رقابتی را ارائه دهد ، باز هم ممکن است زیاد موفق نباشید.
این امر به خاطر نرخ بالای مرجوع کردن خرید است. فصل تعطیلات سال 2017 شاهد این بودیم که 28% از مردمی که هدایای خود را به صورت آنلاین خریداری کردند آنها را مرجوع کردند و این رقم مرجوعی به 90بیلیون دلار می رسد.
همانطور که مقاله بیان می کند ، انتظارات مشتریان برای خرید آنلاین در حال تغییر و تکامل است و کسب و کارها نیز باید با این رفتار جدید خود را تطبیق دهند.
این رفتار با چیزی که این مقاله آن را “تاثیر آمازون” نامیده است به وجود آمده. این تاثیر همان ارسال رایگان و حتی بازگشت محصول رایگانی است که خورده فروش آنلاین به مشتریانش ارائه می دهد.
ماریا هاگرتی مدیر عامل Doctom Distribution در مطبوعات در مورد تغییرات انجام شده و اینکه برندها برای حفظ مشتریانشان باید چه کاری انجام دهند، توضیح داد.
هاگرتی بیان کرد: “دو سال پیش ، راه موفقیت این بود که بسته بندی و محصول با کیفیت و سریع تحویل بدهید. در سال 2018 ، اگرچه این عوامل هنوز مهم و با ارزش هستند ، اما برای اینکه کسب و کارها بتوانند مشتریان را به صورت بلند مدت حفظ کنند باید خواسته ی مشتری را در زمان و به نحوی که خود مشتری می خواهد تامین کنند”
این مقاله ی تحقیقاتی که در طول ماه می 2018 با شرکت 1420 خریدار آنلاین انجام شد ، از آنها در مورد عادات ، ترجیحات و انتظاراتشان در خرید آنلاین ، بسته بندی ، ارسال ، مرجوع کالا و واضح بودن تراکنش ها سوال کرد.
شرکت کنندگان از 41.55% مرد و 57.11% زن با سن 18 به بالا تشکیل شده بود.
نتایج بیشتر مقاله ی تحقیقاتی
56% از مشتریان بیان کردند که مرجوع رایگان بسیار مهم است. در عین حال 35% بیان کردند که خودشان مهم هستند. و نزدیک به دو سوم یا 62% از افراد بیان کردند که حاضرند از کسب و کارهایی که ارسال و مرجوع رایگان دارند دوباره خرید کنند.
در مورد موضوع ارسال ، 67% بیان کردند که حاضرند برای به دست آوردن ویژگی ارسال رایگان ، اقلام بیشتری را به سبد خریدشان اضافه کنند. اما اگر اقلامی که سفارش داده اند با تاخیر تحویل داده شوند، 77% بیان کردند که این امر بر تصمیم گیری خرید آینده ی آنها از آن برند تاثیر خواهد گذاشت.
در مورد اقلام مرجوعی ، 74% بیان کردند که اگر یک شرکت ویژگی بازگشت محصول و تعویض رایگان را ارائه دهد ، دوست دارند از آن برند خرید کنند. برای 31% از این مشتریان ، این آپشن باعث می شود در آینده نیز دوباره از آن شرکت خرید کنند.
کیفیت محصول نیز در تصمیم گیری خرید مشتری از یک برند نقش مهمی ایفا می کند ، 75% از افراد بیان کردند که این عنصر مهم ترین محرک آنها برای خرید مجدد است. 37% دیگر بیان کردند که انگیزه ها و مشوق های شرکت دلیل آنها برای پیشنهاد آن برند هستند ، 23% نیز بیان کردند که پیشنهادات رایگان بر تصمیم گیری آنها تاثیر می گذارد.
نتیجه
با توجه به این ارزش ها و اهمیت هایی که مشتریان در مورد ارسال محصول قائل شده اند ، کسب و کارها باید تلاش بیشتری برای کاهش یا از بین بردن هزینه های ارسال انجام دهند.
در گزارش مذکور بیان شده که یک کسب و کار باید راهی برای به حداقل رساندن هزینه های ارسالش داشته باشد تا مشتریان خیالشان بابت ارسال رایگان راحت باشد. این امر ذهنیت مردم نسبت به برند شما را بهبود می بخشد و وفاداری مشتریان شما را به صورت بلند مدت حفظ می کند.
دیدگاهتان را بنویسید