کلمه کلیدی مناسب: 11 ابزار برتر

یافتن کلمه کلیدی مناسب ، میزان دقیق جستجوی کلمات
ارسال شده توسط: سید محمد قائمی دیدگاه ها: 4 دیدگاه

کلمه کلیدی مناسب: 11 ابزار برتر

در مطلب سئو یا بهینه سازی سایت چیست گفتیم یک سئو کار برای بهینه سازی سایت شما باید روی کلمات خاصی تمرکز کند. برای یافتن کلمه کلیدی مناسب ابزارهای زیادی وجود دارند که 11 مورد از بهترین آنها را معرفی می کنیم.

اما قبل از اینکه این 11 ابزار یافتن کلمه کلیدی مناسب را معرفی کنیم به معرفی معیارهای کلمه کلیدی مناسب می پردازیم.

معیارهای کلمه کلیدی مناسب

آسان بودن کلمه کلیدی

زمانی که یک سئو کار و یا طراح سایت  شروع به بهینه سازی وب سایتی می کند و در ابتدای راه قرار دارد ،باید از کلماتی شروع کند که رقابت بر سر آنها زیاد نباشد و در واقع کلمات آسانی برای بهینه سازی باشند. پس اولین معیار کلمه کلیدی مناسب برای شروع کار ، آسان بودن آن است. نحوه تشخیص آسان بودن کلمه کلیدی را نیز در ادامه خواهیم گفت.

مرتبط بودن

کلمه کلیدی مناسب برای یک سایت باید تا حد امکان با زمینه فعالیت سایت مرتبط باشد. چرا که در این صورت بهینه سازی سایت بسیار بهتر انجام خواهد شد و کاربرانی که بخاطره آن کلمه کلیدی وارد سایت می شوند ، با مطالب غیر مرتبط مواجه نخواهند شد. (در صورتی که با مطالب غیر مرتبط مواجه شوند اقدام به ترک سریع سایت می کنند و این برای سئوی سایت بسیار بد است.) همچنین بهتر است از کلمات کلیدی طولانی تر استفاده شود (3 یا 4 کلمه ای) که بیشتر به جزئیات فعالیت سایت اشاره کند.

میزان سرچ در ماه

یک کلمه کلیدی مناسب باید به اندازه کافی در ماه جستجو شود. یعنی تعداد سرچ هایی که برای آن کلمه کلیدی در موتورهای جستجو مثل گوگل انجام می شوند به اندازه کافی باشد. ممکن است یک کلمه کلیدی که به نظر صاحب سایت مناسب است انتخاب شود اما میزان سرچ آن کلمه بسیار کم باشد ، در این صورت انتخاب کردن آن کلمه و بهینه سازی سایت بر اساس آن مقرون به صرفه نیست و ترافیک زیادی را نصیب سایت نخواهد کرد.

تعیین میزان رقابت برای یک کلمه کلیدی

برای تشخیص آسان بودن یک کلمه کلیدی به موتور جستجوی گوگل رفته و این عبارت را داخل کادر جستجو وارد میکنیم:

Allintitle: “کلمه کلیدی”

توجه داشته باشید کلمه کلیدی را بین علامت های ” ” قرار می دهیم. با این کار تعداد صفحاتی که برای این کلمه کلیدی بهینه شده اند نمایش داده می شود و از روی تعداد آنها می توان متوجه شد آیا رقابت روی آن کلمه زیاد است یا خیر. تصویری که در ادامه می بینید مربوط به کلمه : طراحی سایت شرکتی است که سایت خوب بر اساس آن بهینه شده است و در رتبه دوم نتایج گوگل قرار دارد.

یافتن کلمه کلیدی مناسب

11 ابزاری که در ادامه معرفی می کنیم معیارهای کلمه کلیدی مناسب را دراختیار کاربران می گذارند ، همچنین تعدادی کلمه کلیدی مناسب و مرتبط را نیز پیشنهاد می دهند.

1.Google Keyword Planner

https://adwords.google.com/KeywordPlanner

بهترین ابزاری که برای یافتن کلمه کلیدی مناسب پیشنهاد می شود همین است. Keyword Planner که توسط خود گوگل تولید شده است به شما مرتبط ترین کلمات کلیدی را نیز پیشنهاد می کند. فقط کافیست کلمه مورد نظر خود را در آن وارد کنید تا لیستی از بهترین کلمات کلیدی مرتبط همراه با میزان سرچ در ماه را دریافت کنید.

2. SeoStack

http://blog.seostack.net/chrome-extension

یافتن کلمه کلیدی مناسب

SeoStack یک افزونه رایگان است که روی مرورگر کروم نصب می شود و با وارد کردن کلمه مورد نظر در آن ، کلمات کلیدی مرتبط و مناسب را بر اساس گوگل و یوتیوب پیشنهاد می دهد. یکی از مزایای این افزونه ، پشتیبانی از کشور ایران و زبان فارسی است. SeoStack قادر است بر اساس هر کلمه ای که در آن وارد کنید ، تا 400 کلمه کلیدی مناسب به شما پیشنهاد دهد!

 

3. Google Trends

https://www.google.com/trends

گوگل ترندز نیز یکی دیگر از ابزار گوگل است که برای یافتن کلمه کلیدی مناسب می توانید از آن کمک بگیرید. تفاوت آن با کیورد پلنر در این است که گوگل ترندز بیشتر برای مشخص کردن میزان سرچ یک کلمه کلیدی و مقایسه چند کلمه با هم کاربرد دارد. البته کلمات کلیدی مرتبط را نیز تا حدودی پیشنهاد می دهد.

 

4. AnswerThePublic

http://answerthepublic.com

ابزار یافتن کلمه کلیدی مناسب

یک ابزار ساده یافتن کلمه کلیدی مناسب است که پیشنهادات خود را بر اساس سرویس Google autocomplete به شما می دهد. عملکرد آن شبیه SeoStack است و میتواند صد ها کلمه کلیدی مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

 

5. Ubersuggest

http://ubersuggest.org

Ubersuggest نیز یکی دیگر از ابزارهای ساده یافتن کلمه کلیدی مناسب است که پیشنهادات خود را بر اساس گوگل به شما می دهد. این سرویس مبتنی بر وب ، کاملا رایگان است. یکی از قدیمی هاست و بسیار محبوب است. می تواند چیزی حدود 300 – 400 کلمه کلیدی به شما پیشنهاد دهد و قادر خواهید بود در لیست ارائه شده ، هر کلمه کلیدی را باز کنید و در زیر مجموعه آن ، کلمات کلیدی مرتبط را مشاهده کنید.

 

6. Hypersuggest

https://www.hypersuggest.com

شبیه Ubersuggest است با این تفاوت که کلمات کلیدی را هم بر اساس گوگل و هم بر اساس یوتیوب پیشنهاد می دهد. Hypersuggest به دلیل مشخصات فنی که دارد قادر است کلمات کلیدی بیشتری نسبت به ubersuggest به شما پیشنهاد دهد.

 

7. Soovle

  http://soovle.com

Soolve هم یکی دیگر از ابزارهای یافتن کلمه کلیدی مناسب است. سرویسی مبتنی بر وب است که موتورهای جستجوی زیادی را پشتیبانی می کند. در واقع مزیت آن پشتیبانی از موتورهای جستجوی زیاد مثل گوگل ، بینگ ، یاهو ، آمازون و … است. البته نقطه ضعف آن نسبت به سایر گزینه های معرفی شده این است که تنها بین 8 تا 10 کلمه کلیدی را به شما پیشنهاد خواهد داد.

 

8. SeoChat keyword suggestion tool

http://tools.seochat.com/tools/suggest-tool

این ابزار لیستی از کلمات کلیدی مناسب را بر اساس گوگل ، بینگ ، یوتیوب و آمازون پیشنهاد می دهد. به دلیل اینکه قادر است از هر کدام این موتورهای جستجو 300 کلمه را پیشنهاد دهد ، در نهایت لیستی شامل بیش از 1000 کلمه کلیدی را به شما ارائه خواهد کرد.

 

9. SeoChat related keywords tool

http://tools.seochat.com/tools/related-keywords-tool

این هم ابزار دیگری از SeoChat است که به کمک آن می توانید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید. منبع این ابزار بخش کلمات کلیدی مرتبط گوگل است. همان کلماتی که وقتی عبارتی را در گوگل جستجو می کنید در انتهای صفحه ، نمایش داده می شوند. این ابزار برای هر کلمه ای که در آن وارد کنید بین 8 تا 10 کلمه کلیدی مرتبط را به شما پیشنهاد می دهد.

 

10. Bing webmasters tool

www.bing.com/toolbox/keywords

ابزاری شبیه به Google Keyword Planner است با این تفاوت که کلمات کلیدی را بر اساس موتور جستجوی بینگ پیشنهاد می دهد.

 

11. Google webmasters

www.google.com/webmasters/tools

گوگل وب مسترز به طراح سایت و یا سئو کار کمک می کند متوجه شود از نظر موتور جستجوی گوگل ، سایت بر اساس چه کلمات کلیدی بهینه شده. گاهی اوقات ممکن است متوجه شود از نظر گوگل سایت بر اساس کلمه کلیدی مد نظر بهینه نیست ، همین باعث می شود که در اقدامات بهینه سازی سایت تجدید نظر کند و سئو را بهبود بخشد.

 

نتیجه

هر کدام از ابزارهای معرفی شده ویژگی های خاص خود را دارند. از منابع مختلفی برای معرفی کلمات کلیدی استفاده می کنند و یا اطلاعات اضافی متفاوتی را در اختیار کاربران قرار می دهند.

Keyword Planner و Bing Webmasters Tool به کاربران این امکان را می دهند تا به کلمات کلیدی مرتبط همراه با میزان سرچ آنها در ماه دسترسی داشته باشند در حالی که بقیه ابزارها فقط کلمات کلیدی مرتبط را پیشنهاد می دهند.

منبع: seostack.net

 

دیدگاه (4)

  • احسان پاسخ

    سلام – این مطلب خیلی جالب بود من لذت بردم و اینکه سایتتون هم عالیه خدا قوت

    10 اسفند, 1395 در 5:49 ب.ظ
    • سید محمد قائمی پاسخ

      سلام نظر لطف شماست. موفق باشید 🙂

      12 اسفند, 1395 در 2:05 ق.ظ
  • ربات دانلود فیلم تلگرام پاسخ

    ممنون که این ابزار رو معرفی کردید .

    14 شهریور, 1396 در 5:41 ب.ظ
    • سید محمد قائمی پاسخ

      🙂

      24 شهریور, 1396 در 4:01 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنالیز رایگان سایت شما و رقبا

دوست دارید بدانید رقبا چه برتری هایی نسبت به شما دارند؟

کاملا رایگان سایت شما و رقبا را بررسی می‌کنیم.متوجه خواهید شد رقبا چه اقدامات مفیدی کرده اند که از آن بی خبرید!
فقط کافیست آدرس ایمیل و آدرس وبسایت خود یا رقیبتان را وارد کنید.