ساده ترین ترفندها برای پیدا کردن میزان دقیق جستجوی کلمات کلیدی
جستجوی کلید واژه اولین قدم در راستای آماده سازی پست سئو شده وبسایت است. من مطمئنم اکثر شما از ابزار Google Keyword Planner برای کمک گرفتن در جستجو استفاده می کنید. اما مشکل این است که گوگل کیورد پلنر دیگر میزان دقیق جستجوی کلمات را نمایش نمی دهد.
در عوض ، فقط حدود میزان جستجوی ماهانه ی کلید واژه ها را نمایش می دهد که راه حل چندان مناسبی نیست. اگر می خواهید میزان دقیق جستجوی کلمات در Google Keyword Planner را به دست آورید ، به مطالعه ی این مطلب ادامه دهید.
در این مطلب ، من نحوه ی یافتن میزان دقیق جستجوی کلمات به صورت ماهانه را به شما نشان خواهم داد.
قبل از شروع توضیحات ، می خواهم درباره معیارهای اصلی که در جستجوی کلمه کلیدی ، به شما کمک می کنند مناسب ترین گزینه ها را برای کسب و کارتان پیدا کنید توضیح دهم.
- Search Volume (میزان دقیق جستجوی کلمات): به تخمین میزان جستجوی یک کلید واژه ی به خصوص که به صورت ماهانه کاربران در گوگل جستجو می کنند گفته می شود. این عدد نشان دهنده حداکثر پتانسیلی است که شما وقتی با آن کلمه خاص در رتبه های اول گوگل باشید ، به دست می آورید.
- CPC (هزینه در ازای هر کلیک): نشان دهنده ی ارزش کلید واژه ی شماست. اگر تبلیغ کنندگان بیشتری از این کلید واژه استفاده کنند ، بدین معناست که کلید واژه ی شما رقابتی تر و با ارزش تر است.
- میزان رقابت Google Adwords: این ویژگی به شما می گوید که کلید واژه ی شما در بین تبلیغ کنندگان چقدر محبوب است.
- Keyword Difficulty (سختی کلیدواژه): نشان می دهد کسب رتبه های بالای گوگل برای آن کلمه کلیدی چقدر مشکل است.
ابزار Google Keyword Planner سه معیار اول را به شما نشان می دهد اما چیزی راجع به سختی کلید واژه نمی گوید. پس حتما با استفاده از یک ابزار سنجش میزان سختی کلید واژه مثل KWfinder یا SEMrush سختی کلید واژه ی مورد نظر خود را بیابید.
اجازه دهید شروع کنیم….
1- استفاده از ابزار Google Keyword Planner
اولین روش برای یافتن میزان دقیق جستجوی کلمات در Keyword Planner ، استفاده از خود این ابزار است. این ابزار رایگان است و فقط چند ثانیه طول می کشد تا میزان جستجوی دقیق کلمات مورد نظر شما را شناسایی کند.
اجازه دهید نشان دهم چگونه می توانید از ابزار Google Keyword Planner برای یافتن میزان تخمینی کلید واژه ها استفاده کنید.
ابتدا ، حساب کاربری Google Keyword Planner خود را باز کنید. وقتی وارد شدید ، در قسمت جستجو کلید واژه ی مورد نظر خود را وارد کنید.
برای مثال ، اگر من کلید واژه ی “دستور پخت کیک شکلاتی” را تایپ کنم و روی کلید get started کلیک کنم، همه ی ایده های کلید واژه ای را نمایش خواهد داد.
هنوز کار غافلگیر کننده ای انجام نشده است ، اما وقتی این کلید واژه را به برنامه ی بررسی AdWords خود بیفزایید ، تخمین تعداد دفعات نمایش و تعداد کلیک هایی که در صورت نمایش شما با آن کلیدواژه در رتبه های بالای گوگل به دست خواهید آورید نمایش داده خواهد شد.
اما مشکلی وجود دارد. ورژن جدید Google Keyword Planner چندان عالی و کامل نیست.
نگران نباشید ، راه حلی هم وجود دارد.
به جای استفاده از کنسول Google Keyword Planner جدید ، از کنسول قدیمی استفاده کنید. به سمت پایین اسکرول کنید و روی “Open previous Keyword Planner” کلیک کنید.
وقتی این کار را انجام دادید ، ورژن قدیمی ابزار را مشاهده خواهید کرد که خیلی راحت تر از نسخه جدید است.
وقتی وارد برنامه شدید ، دوباره روی کلید get ideas کلیک کنید. سپس روی کلیدی که زیر قسمت add to plan در آخرین ستون قرار دارد کلیک کنید.
وقتی روی آن آیکن کوچک شبیه به فلش(») کلیک کردید ، برنامه ی بررسی (review plan) در سمت راست نمایش داده خواهد شد. این برنامه ، داده های بررسی پیشفرض را نمایش خواهد داد.
می توانید با کلیک روی کلید “review plan” برنامه را تغییر دهید. وقتی حداکثر پیشنهاد یا قیمت را در قسمت enter a bid وارد کردید، جادو اتفاق می افتد.
تا وقتی حداکثر پیشنهاد یا قیمت را وارد نکنید ، برنامه پتانسیل کامل کلید واژه را نمایش نخواهد داد. برای این منظور ، باید دائم یک پیشنهاد ارائه دهید (مثلا 1000 دلار) ، تا اینکه برنامه به شما خبر دهد که قیمت بیش از اندازه زیاد است.
وقتی حداکثر پیشنهاد قابل قبول را پیدا کردید و از این بخش خارج شدید، برنامه پتانسیل کامل کلید واژه ی شما را بر اساس عبارت های مربوطه نمایش خواهد داد.
به صورت پیشفرض ، برنامه پیشبینی های روزانه را به شما نشان می دهد. اگر تخمین های ماهانه را می خواهید ، ارزش پیشنهاد ها را تا 30 برابر افزایش دهید.
برای کلید واژه ی “دستور پخت کیک شکلاتی”، حداکثر میانگین حجم جستجوی روزانه 423 الی 517 است که خیلی دقیق تر از قبل است. و حجم جستجوی ماهانه ی Keyword Planner (12690=30*423) الی (15510=30*517) است.
شما با استفاده از این روش ، با موفقیت میزان دقیق جستجوی کلمات در ماه را به دست آوردید.
حالا به سراغ روش دوم می رویم.
2- استفاده از افزونه ی کروم “Keyword Anywhere”
یکی از بهترین ابزارهایی که تا به حال به آنها برخوردم Keyword Anywhere است. بهترین نکته در مورد این افزونه ، رایگان بودن آن است. حالا اجازه دهید ببینیم یافتن میزان دقیق جستجوی کلمات در keyword planner بدون هزینه ی حتی یک دلار چگونه است.
این روش سریع تر از روش اول است. چون در روش اول ، باید مکررا هر کلید واژه را بررسی می کردید که این امر بسیار زمان بر بود. بنابراین، بهتر است از این روش برای سریع تر پیش رفتن استفاده کنید.
اول از همه ، افزونه ی کروم keyword anywhere را دانلود کنید.
حالا، ابزار keyword planner را باز کنید.
کلید واژه ی مورد نظر خود را وارد کنید و کلید اینتر را بزنید. در عرض چند ثانیه، چندین هزار ایده ی کلید واژه ای را مشاهده خواهید کرد. وقتی ابزار Keyword Anywhere را فعالک نید، جادو شروع می شود.
این ابزار سه ستون جدید به keyword planner اضافه می کند. میزان جستجو ، رقابت و CPC. ستون Volume ، میزان جستجوی دقیق کلمات را به شما نشان می دهد.
نتیجه گیری: یافتن میزان جستجوی دقیق کلمات با استفاده از Google Keyword Planner
امیدوارم این مقاله در راستای هدفتان کمکی کرده باشد. به هر حال ، ابزار های جستجوی کلید واژه ی بسیاری وجود دارند که می توانند در یافتن حجم جستجو برای هر کلید واژه ای به شما کمک کنند.
Google Keyword Planner تنها یکی از گزینه های موجود برای مدیران وبسایت تازه کار است. بنابراین به نظر من ، این روش می تواند روش بهتری برای آن دسته از افرادی باشد که نمی خواهند هیچ هزینه ای برای جستجوی کلید واژه بکنند.
منبع: shoutmeloud.com
دیدگاه (6)
با تشکر از شما.
افزونه کروم معرفی شده برای فارسی کاربرد ندارد. وقتی مقاله را ترجمه می کنید انتظار می رود جنبه های بومی را هم در نظر بگیرید و برای وقت کاربران نیز ارزش قائل شوید. شما نوشتید:
“یکی از بهترین ابزارهایی که تا به حال به آنها برخوردم Keyword Anywhere است.”
در صورتی که این ابزار به هیچ عنوان برای عبارات فارسی کاربرد ندارد و این نظر نویسنده اصلی مقاله بوده است و کاش یک بررسی نیز بر روی ابزار معرفی شده صورت می گرفت.
موفق باشید
تشکر از انتقاد صریحتون.
یک سؤال: کاربران ایرانی فقط به دنبال کلمات کلیدی فارسی هستن؟ بین سفارشات طراحی سایت خود ما مواردی هستن که کارفرما فقط سایت انگلیسی زبان میخواد. در ضمن در این مطلب 2 ابزار معرفی شده ، ابزار اولی هم فقط برای کلمات انگلیسی کاربرد داشت؟! همدیگه رو بی رحمانه نقد نکنیم.
موفق باشید
سپاس از شما. من از روش اول استفاده کردم و به نظرم کاملاً مفید بود.
قربان شما ، وبسایت kwfinder که قبل از مورد 1 بهش اشاره کردم هم تست کنید. عالیه 😉
با سلام و خدا قوت
وبسایت kwfinder مشکلی که داره اینه که رایگان نیست و فقط تا ۷ روز به صورت آزمایشی ، می تونی روزی ۵ تا سرچ داشته باشی ، لطفا اگر ابزاری که سختی کلمه کلیدی رو نشون بده و رایگان باشه رو میشناسید معرفی کنید.
سلام وقتتون بخیر. من تا جایی که دیدم ، ابزار kwfinder محدودیت 1 هفته ای نداره. البته در مورد روزی 5 تا سرچ درست میفرمایید