عنوان تبلیغاتی جذاب با رعایت چه نکاتی به دست می آید؟
درست مانند تبلیغات چاپی ، در صفحات وب نیز عنوانی که می نویسید می تواند تفاوت بزرگی در نحوه ی عکس العمل خریدار یا مشتری ایجاد کند. مشتری در همان لحظه ای که عنوان تبلیغاتی جذاب شما را می خواند ، تصمیم می گیرد که آیا گزینه مناسبی برای خرید هستید یا خیر.
پس بهتر است کار را با کلمات کلیدی ای که مشتریان در جستجوهای خود تایپ می کنند شروع کنید و کم کم آن کلمات کلیدی را در عنوان تبلیغاتی جذاب خود بگنجانید. این اولین نشانه ای است که به مشتری نشان می دهد شما گزینه ی مناسبی هستید. این بدان معنی است که شما قصد دارید گروه های تبلیغاتی متفاوتی ایجاد کنید به طوری که هر کدام از کلمات کلیدی اصلی دارای تبلیغی مخصوص به خود باشند.
برای مثال، فرض کنید که شما قطعات الکترونیکی به فروش می رسانید. قطعا روش های متفاوتی وجود دارند که مشتریان ممکن است با استفاده از آنها به جستجوی کالای شما بپردازند. آنها ممکن است کلمات “آداپتور” یا “قطعات الکترونیکی” یا “مبدل” را جستجو کنند.
حالا باید به سراغ ابزار جستجوی کلمه ی کلیدی خود بروید و با استفاده از آن تمام گزینه های اصلی ممکن و واژه های مربوط به آنها در زمینه ی کاری خود را بیابید. سپس ، آنها را به گروه های کوچک تر تقسیم کنید تا بتوانید هر کدام از آنها را با تبلیغ خاصی تطبیق دهید. برای مثال:
آداپتورهای برق سفارشی – همین امروز دریافت کنید
www.xyzadaptors.com/Adaptors
زمان تولید سفارشی سریع. پشتیبانی محلی عالی.
محدوده وسیعی از آداپتورها.
- آداپتور
- آداپتورها
- آداپتور ac
- آداپتور برق
- آداپتورهای سفارشی
این تبلیغ چندان چشمگیر نیست. درست است؟ چندان جلب توجه نمی کند. در واقع ، برای افرادی مثل من و شما، خسته کننده هم هست. اما مشکلی نیست. این تبلیغ برای همه طراحی نشده است. این تبلیغ به صورت مخصوص برای مهندسان طراحی شده است و به زبانی صحبت می کند که مهندسان آن را درک می کنند، با آن ارتباط برقرار می کنند و از آن لذت می برند. این تبلیغ به خوبی با مخاطب خاصش ارتباط برقرار می کند. همچنین نرخ کلیک خیلی خوبی هم دارد.
از کلید واژه های اصلی خود در تیترها استفاده کنید و تا جای ممکن گروه های تبلیغاتی متفاوت ایجاد کنید. این کار را با تمام کلید واژه های اصلی خود انجام دهید. این فرمولی است که شما را به موفقیت می رساند.
بعد از عنوان تبلیغاتی جذاب ، شما هنوز 1 فرصت دیگر برای متقاعد کردن مشتری در مورد اینکه دقیقا همان چیزی که وی می خواهد را دارید ، خواهید داشت و بدین طریق می توانید کلیک های بیشتری به دست آورید. راز دومی وجود دارد که می تواند شما را به موفقیت برساند. تفاوت بین این دو تبلیغ را ببینید:
اصطلاحات رایج اترنت
3 صفحه راهنما — دانلود رایگان PDF
لغت های ترکیبی — تعاریف سادهنرخ کلیک 0.1%
اصطلاحات رایج اترنت
لغت های ترکیبی—تعاریف ساده
3 صفحه راهنما — دانلود رایگان PDF
نرخ کلیک 3.6%
تبلیغ دوم 36 برابر تبلیغ اول CTR (نرخ کلیک) دارد! چه اتفاقی افتاده است؟ چه رازی در کار است؟
بیشتر به دو تبلیغ دقت کنید. هر دو جمله بندی یکسانی دارند. فقط یک تفاوت بین آنها وجود دارد. اولین تبلیغ ویژگی ها و پیشنهادات را در ابتدای کار لیست کرده و مزایا را بعد از آنها آورده است. دومین تبلیغ ابتدا مزایا را آورده است.
ویژگی ها و پیشنهادات مواردی هستند که مربوط به محصول یا کاری که شما قرار است انجام دهید می باشند. آنها توضیح می دهند که این محصول شامل چه چیزی است و اینکه محصول چقدر بزرگ یا کوچک یا محکم و دقیق است. اما از طرف دیگر، مزایا موارد احساسی ای هستند که مشتری در هنگام استفاده از محصول شما آنها را تجربه خواهد کرد.
بنابراین، لیست ویژگی ها برای یک بسته کتاب و ویدئو که قرار است به فروش برسانید ممکن است به صورت زیر باشد:
- 12 اصل بی انتها
- 17 آموزش ویدئویی مختصر و ساده
- 24 فصل ، 222 صفحه محتوای عالی
- 64 تصویر تمام رنگی
- چارت ها و گراف های مفید و ساده
- راهنما و نکات گام به گام
- داستان ها، حکایات و تجربه های شخصی فوق العاده
اما لیست مزایا به مشتری می گوید که محصول شما چه سود و کمکی به وی می رساند. گاهی اوقات، شباهت های کمی بین مزایا و لیست ویژگی ها وجود دارند:
- پیشرفت 46 درصدی در کمتر از 30 دقیقه.
- با استفاده از اصول 20/80 که در فصل X توضیح داده شده اند، در 4/1 زمان به اهداف خود برسید
- هر چه سریع تر یکی از این 12 تکنیک را به کار بگیرید و نتایج آن را فورا ببینید.
- افزایش نجومی میزان انرژی، تبدیل چربی به عضله و افزایش قدرت، استقامت و انعطاف پذیری همه به طور همزمان.
- درک کنید که مرتکب اشتباه شدن چگونه می تواند تبدیل به استراتژی ای شود که مهارت های شما را سریع تقویت کند.
- بارها با شنیدن جمله “چه اتفاقی برای تو افتاد؟”از طرف دوستان (با حسادت) حسابی مورد تعریف و تمجید قرار می گیرید.
لازم نیست یک نویسنده ی خبره باشید تا بتوانید مشتری را متقاعد به خرید یک محصول با ارزش کنید. حرف خود را ساده و واضح بیان کنید و آزمایش کنید تا متوجه شوید آیا بیان کردن مزایا در ابتدای کار و آوردن ویژگی ها بعد از آنها می تواند وضعیت شما را بهبود بخشد یا خیر.
قوانین بیشتر در این راستا…
در زیر دو نمونه از تبلیغات افسانه ای را شاهد هستید که در گوگل عملکرد فوق العاده ای داشتند و در نتیجه موفقیت بزرگی به دست آورده اند. این تبلیغات در 95 درصد از جستجوهای انجام شده توسط مشتریان نمایش داده می شوند:
کلمه ی کلیدی”FTD fruit baskets (سبدهای میوه FTD)”:
Fruit Gift Baskets, FRESH
capalbosOnline.com/Since-1906
Always Fresh! Register & Save 5% on
Every Order. Nationwide Delivery.
کلمه ی کلیدی”fashion sneakers (اسنیکر های مد)”:
Fruit Gift Baskets, FRESH
capalbosOnline.com/Since-1906
Always Fresh! Register & Save 5% on
Every Order. Nationwide Delivery.
چرا این دو تبلیغ موفق بودند؟
- هر دو دارای کلمه کلیدی در عنوان تبلیغاتی جذاب می باشند.
- هر دو با دقت از علامت تعجب استفاده کردند.
- دومین تبلیغ دارای CTA مفهومی می باشد (به روز رسانی برای….)
- هر کلمه با حروف بزرگ شروع شده است.
- دومین تبلیغ با دقت از واژه ی “free (رایگان)” استفاده کرده است.
- در هر جایی که امکان داشته از ارقام و اعداد دقیق و صحیح استفاده شده است.
منبع: Entrepreneur.com
دیدگاهتان را بنویسید