بهترین ترفندهای بازاریابی ایمیلی: چگونه ایمیل هایی ارسال کنیم که مخاطبان دوست دارند؟
اگرچه بازاریابی ایمیلی یا همان ایمیل مارکتینگ به اندازه ی برخی کانال های بازاریابی نوین نمی تواند توجه جلب کند ، اما با این حال یک روش عالی برای ایجاد جاذبه و تبدیل مشتری برای کسب و کار شما است.
حالا که این ذهنیت را دارید، می خواهم برخی از بهترین ترفندهای قابل انجام در بازاریابی ایمیلی که می توانید برای ایجاد جاذبه های بیشتر به سمت کسب و کار خود استفاده کنید را بیان کنم.
این یک پست افتخاری است که توسط جیمی ترنر، موسس 60 Second Marketer نوشته شده است. وی یک سخنران افتخاری بازاریابی ایمیلی و نویسنده کتابی با عنوان “Go Mobile” نیز هست.
بهترین ترفندهای بازاریابی ایمیلی 2018
- لیست ایمیل خریداری نکنید.
- برای افزایش نرخ باز شدن ایمیل ها ، ایجاد انگیزه کنید
- از واژه ی “No-Reply” در آدرس ایمیل فرستنده استفاده نکنید
- از سه یا تعداد کمتری نوع فونت استفاده کنید
- مرتبا آدرس های ایمیل بیهوده را از لیست ایمیل خود حذف کنید.
- پیام اصلی و دکمه دعوت به عمل (CTA) را در بالای صفحه نگه دارید.
- قسمت سلام و احوال پرسی ایمیل را سفارشی سازی کنید
- عرض تصویر ایمیل را روی 650-500 پیکسل قرار دهید
- لوگوی خود را در قسمت بالا سمت راست ایمیل قرار دهید
- برای عنوان ایمیل از یک جمله قانع کننده (اما مختصر) استفاده کنید
- برای opt-in ها از سیستم های پاسخ دهی خودکار استفاده کنید
- ایمیل ها را حتما به صفحات فرود سایت هدایت کنید.
- یک تست 5 ثانیه ای بگیرید
1- لیست ایمیل خریداری نکنید
اولین نکته نباید باعث تعجب شود ، اما با توجه به ظهور تازه ی قانون حفاظت از اطلاعات (GDRP) اهمیت آن دو چندان می شود. کمپین های ایمیلی به نرخ باز شدن سالم ایمیل وابسته هستند و اگر شما به افرادی ایمیل ارسال کنید که اطلاعات آنها را خریداری کرده اید (یعنی از طریق تعاملات با خودشان اطلاعات آنها را به دست نیاورده اید) ، آنگاه مشاهده خواهید کرد که عملکرد ایمیل ها به شدت کاهش می یابد.
GDRP همچنین برای ارسال ایمیل به مشترکین اروپایی (پیش از برقراری ارتباط) نیاز به موافقت آنها دارد و لیست های ایمیل خریداری شده معمولا دارای این مجوز نیستند.
2- برای افزایش نرخ باز شدن ایمیل ، ایجاد انگیزه کنید
وقتی در عنوان ایمیل خود از یک محرک استفاده کنید ، می توانید نرخ باز شدت آن را تا 50% افزایش دهید. عناوینی همچون “ارسال رایگان در صورت پرداخت 25 دلار یا بیشتر” و “همراه با دمو یک iPod رایگان دریافت کنید” نمونه های خوبی از عنوان های محرک و دارای انگیزه می باشند.
به هر حال ، مراقب باشید که در این مورد زیاده روی نکنید. وفاداری مشتری با نکات ساده و اولیه ی صنعت آغاز می شود (یعنی کیفیت و خوش قولی) و فقط در صورت به دست آوردن وفاداری مشتری می توانید با وی در مورد کسب و کار صحبت کنید.
3- از واژه ی “No-Reply” در آدرس ایمیل فرستنده استفاده نکنید
تا حالا چیزی در مورد CAN-SPAN شنیده اید؟ این قانون قدیمی یک راهنمای محبوب و مهم برای همه ی بازاریابان ایمیلی در ایالات متحده است و هنوز هم شرکت های زیادی در حال تلاش برای کنار آمدن با آن هستند. یک نکته مهم در CAN-SPAN این است که هیچگاه از کلماتی همچون “No-Reply” یا کلمات مشابه در قسمت آدرس فرستنده استفاده نکنید (برای مثال noreply@yourcompany.com).
واژه ی “No-Reply” در یک ایمیل ، دریافت کنندگان را از پاسخ دادن باز می دارد و حتی اعتبار ایمیل های دیگری که CAN-SPAN از حقوق آنها حفاظت می کند را نیز از بین می برد. در عوض ، حتی ایمیل های ارسال خودکار را نیز با یک اسم کوچک (برای مثالjamie@mycompany.com) ارسال کنید. اگر مشتریان بدانند که با چه کسی در حال تعامل هستند و حس کنند که یک انسان ایمیل را نوشته است، احتمال بیشتری دارد که آن را باز کنند.
4- از سه یا تعداد کمتری نوع فونت استفاده کنید
هر چه به هم ریختگی کمتری داشته باشید ، نرخ تبدیل بیشتری را تجربه خواهید کرد. ایمیل خود را با دو یا حداکثر سه نوع فونت تنظیم کنید.
5- به طور منظم لیست ارسال ایمیل خود را تمیز کنید!
برخی از مخاطبان ایمیل شما ممکن است عضویت کمپین ایمیلی شما را رد نکنند ، اما با این حال هیچ وقت ایمیل هایتان را باز هم نکنند. در بازاریابی ایمیلی ارسال ایمیل به تعداد بیشتری از افراد همیشه وسوسه انگیز است ، اما اگر دریافت کننده های خاموش (غیر فعال) را در لیست ارسال ایمیل خود قرار دهید ممکن است نرخ باز شدن ایمیل را نابود کنید. افرادی که هیچگاه ایمیل ها را باز نمی کنند باعث می شوند کمپین شما ظاهر بدی داشته باشد چون نشان دهنده ی این است که شما کیفیت کمپین خود را قربانی کمیت کرده اید.
در یک بازه ی زمانی مشخص ، بررسی انجام دهید تا بفهمید چه افرادی در مورد ایمیل های شما فعال نیستند و آنها را از لیست ارسال حذف کنید. این باعث می شود به صورت هدفمند ایمیل ارسال کنید و نرخ باز شدن ایمیل را افزایش دهید و همچنین کمپین ایمیلی خود را از افرادی که دیگر علاقه ای به دریافت خبر از شما ندارند نیز تمیز می کنید.
6- پیام اصلی و دکمه دعوت به عمل (CTA) را در بالای صفحه نگه دارید
اگر قسمت دعوت به عمل اصلی (CTA) در پایین صفحه قرار بگیرد ، تقریبا 70% دریافت کنندگان آن را نخواهند دید. برای یک بازاریابی ایمیلی موفق ، هر CTA باید حداقل سه بار در قسمت های مختلف ایمیل و در فرمت های مختلف تکرار شود.
7- قسمت احوال پرسی ایمیل خود را شخصی سازی کنید
چه مدت یک بار ایمیل هایی که با “سلام مشترک عزیز” شروع شده اند را می خوانید؟
می توانید مخاطبان ایمیلی خود را با توجه به مشتریان مختلف دسته بندی بندی کنید (عضو ، مشترک خبرنامه ، کاربر سایت و غیره)، اما این نباید اولین چیزی باشد که دریافت کنندگان در پیام های کاری شما مشاهده می کنند. شخصی سازی احوال پرسی ایمیل ها با قرار دادن نام کوچک مخاطب باعث جلب توجه سریع خواننده می شود.
نگران نباشید ، شخصی سازی قسمت احوال پرسی ایمیل با نام 50 مخاطب به این معنا نیست که مجبورید به صورت دستی آنها را بنویسید و 50 ایمیل مختلف ارسال کنید. بسیاری از ابزارهای بازاریابی ایمیلی امروزی به شما اجازه می دهند قسمت احوال پرسی کمپین ایمیل را تنظیم کنید تا به صورت خودکار نام افراد موجود در لیست مخاطبین شما را در ایمیل ها نوشته و ارسال کنند – بنابراین همه ی مخاطبین یک ورژن مخصوص به خود از ایمیل را دریافت می کنند.
8- عرض تصویر ایمیل خود را بین 500 تا 650 پیکسل قرار دهید
اگر قالب ایمیل شما عریض تر از 650 پیکسل است ، در واقع از کاربران می خواهید که برای مشاهده کل پیام ، آن را به صورت افقی اسکرول کنند. این برای دریافت کننده ای که در حال خواندن ایمیل در دستگاه موبایل است بسیار آزار دهنده است. پیکسل عرض ایمیل از جمله ی بخش های حیاتی ای است که باید با دقت و درست تنظیم شود.
9- لوگوی خود را در قسمت بالا سمت راست ایمیل قرار دهید
مطالعات انجام شده در مورد ردیابی چشم به این نتیجه رسیده اند که افراد به صورت غریزی ، در قسمت بالا سمت راست ایمیل به دنبال لوگو می گردند. بنابراین لوگوی خود را در قسمت بالا سمت راست قرار دهید تا مطمئن شوید که در دید است.
10- برای عنوان ایمیل از یک جمله قانع کننده (اما مختصر) استفاده کنید
یک موضوع و عنوان خوب باید شامل 30 تا 50 کاراکتر (به همراه فاصله) باشد. حساب های کاربری ایمیل و دستگاه های موبایل گاهی عنوان هایی که بیش از این تعداد کاراکتر داشته باشند را کامل نشان نمی دهند. عنوان ایمیل شما همچنین باید یک حس اجبار و نیاز ایجاد کند و در عین حال باید به خوانندگان نشان دهد که دقیقا می توانند از باز کردن این ایمیل چه انتظاری داشته باشند.
11- برای Opt-inها از سیستم پاسخ دهی خودکار استفاده کنید
همیشه آمادگی این را داشته باشید که خوانندگان شما فراموش کنند ایمیل های شما را opt-in (مجاز)کنند. از یک سیستم پاسخ دهی خودکار به منظور یادآوری افراد برای opt-in کردن دیتابیس ایمیل شما استفاده کنید. این سیستم باید در بازه های زمانی 1 روز ، 5 روز و 10 روز پس از ثبت نام فرد ایمیل یادآوری ارسال کند.
هر ایمیل دارای سیستم پاسخ دهی خودکار همچنین باید شامل محتوای اضافی برای پاداش دهی به خواننده به خاطر مجاز کردن مجله ی خبری شما باشد. در غیر این صورت خوانندگان ممکن است تصور کنند که همین الان هم به اندازه ی کافی کمپین ایمیل مجاز دارند.
12- ایمیل ها را حتما به صفحات فرود سایت هدایت کنید
صفحه فرود سایت باید با عنوان و محتوای ایمیل همخوانی داشته باشد. ظاهر و حس صفحه فرود شما نیز باید با ایمیل همخوانی داشته باشد. این همخوانی ها باعث جلب اعتماد مشتری به محتوایی که دریافت کرده است می شود.
فقط مراقب باشید که حتما از ابزارهای ردیابی برای مشاهده ی اینکه کدام ایمیل ها و صفحات فرود بهترین عملکرد را برای ارسال مجدد ایمیل دارند، استفاده کنید.
13- یک تست 5 ثانیه ای بگیرید
یک کپی از ایمیل را به یک دوست یا همکار ارسال کنید. آیا آنها سریع می توانند متوجه شوند قسمت دعوت به عمل (CTA) کجا قرار دارد؟ اگر اینطور است ، پس درست کار را انجام داده اید. اگر اینطور نیست، دوباره تلاش کنید.
امروزه ابزارهای جدید زیادی مورد توجه و در اختیاز بازاریابان قرار گرفته اند. اما بازاریابی ایمیلی از امتحان گذر زمان و تاثیر گذاری بر کاربران سربلند بیرون آمده است. این ابزار قدیمی ، قابل اعتماد و عالی واقعا می تواند اطمینان دهد که بیشترین بهره را از بازاریابی اینترنتی خود ببرید.
منبع: hubspot.com
دیدگاهتان را بنویسید