نکات بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای کوچکی که از وردپرس استفاده می کنند

بازاریابی محتوا
ارسال شده توسط: سید محمد قائمی دیدگاه ها: 0 دیدگاه

نکات بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای کوچکی که از وردپرس استفاده می کنند

مهم نیست کسب و کار شما چقدر بزرگ باشد ، به هر حال درگیر شدن با بازاریابی محتوا باید صورت بگیرد. بازاریابی محتوا نه تنها یکی از ارکان بازاریابی اینترنتی به حساب می آید بلکه در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیز نقش مهمی دارد.

توجه داشته باشید اگر یک کسب و کار کوچک را اداره می کنید یا خودتان به تنهایی کار می کنید نسبت به یک موسسه یا سازمان بزرگ تر، برای بهبود خدمات و محصولات منابع کمتری برای سرمایه گذاری در اختیار دارید. ولی با این حال ، این بدان معنا نیست که با داشتن یک استراتژی مناسب ، نمی توانید نتایج عالی به دست آورید. بنابراین من لیستی از نکات بازاریابی محتوا را برای کمک به شما فراهم کرده ام.

بازاریابی محتوا به زبان ساده در تولید محتوای با کیفیت دخیل است که از آن برای روانه ساختن ترافیک مخاطبان مورد نظر به سمت وبسایت شما استفاده می شود. با بهبود بخشیدن به تلاش های بازاریابی محتوا ، می توانید میزان بازدید وبسایت خود و همچنین میزان ایجاد جاذبه را افزایش دهید. این امر در نهایت می تواند باعث فروش بیشتر و پیشرفت کسب و کار شما شود.

روش های مختلف زیادی برای پیاده سازی یا بهبود استراتژی بازاریابی محتوا وجود دارند. خوشبختانه اگر یک وبسایت وردپرسی داشته باشید، می توانید از افزونه های وردپرسی قدرتمند و مفید موجود استفاده کنید. حتی اگر تا الان در زمینه ی بازاریابی محتوا تجربه کسب کرده اید و زمان زیادی صرف آن کرده باشید ، به هر حال نکات بازاریابی محتوا که در زیر بیان شده اند می توانند شما را در مسیر درست قرار داده یا تلاش های شما را بهبود بخشند.

1- ایجاد محتوای عالی

شاید دوست نداشته باشید این را بشنوید ، اما مهم ترین جنبه ی بازاریابی محتوا ، خود محتوا است. افراد زیادی با مشکل چگونگی ایجاد محتوای فوق العاده ، یا حتی تصمیم گیری در مورد موضوعاتی که می خواهند راجع به آنها بنویسند دست و پنجه نرم می کنند.

بهترین مشاوره برای کسب و کار های کوچک این است که آنها را تا جای ممکن ساده کنید. به این فکر کنید که مشتریان شما به چه اطلاعاتی نیاز دارند. اخیرا مشتریان چه سوالاتی از شما می پرسند؟ در مورد چه موضوعاتی بارها و بارها برای مشتریان توضیح داده اید؟ اگر شخصی مشکلی دارد و آن را با شما مطرح می کند، پس باید در نظر داشته باشید که افراد بیشتری نیز همان مشکل را دارند و احتمالا در خانه هایشان در گوگل به جستجوی راه حل آن می پردازند.

خواسته ها و نگرانی های مخاطبان مورد نظر و مشتریان موجود خود را روی کاغد بنویسید و آنها را به محتوا تبدیل کنید. بهترین روش برای نوشتن محتوای جالب و درگیر کننده در سایت این است که یک وبلاگ ایجاد کنید و در آن از سوالاتی که مشتریان می پرسند استفاده کرده و آنهارا به یک پست وبلاگی تبدیل کنید. سعی کنید بار اطلاعاتی این پست ها را غنی کرده و به سبک جالب و ترغیب کننده بنوسید، اما مهمترین نکته این است که اطلاعات مربوط و مخصوص مخاطبین مورد نظر شما باشد تا آنها به خواندن مطالب شما رغبت کنند.

حالا، هر موقع که یک مشتری بالقوه یا یک مشتری حتمی به سراغ گوگل می رود و برای پاسخ مشکل خود جستجو می کند ، احتمال اینکه وبسایت شما را بیابد زیاد می شود. وقتی جواب سوال خود را از شما دریافت کنند، با چند کلیک به لیست یا صفحه ی مخاطبان شما اضافه می شوند و حالا آماده هستند تا مراحل بعدی در استراتژی فروش خود را برای آنها اجرا کنید.

2- از یک قالب وردپرس با کیفیت استفاده کنید

تم های وردپرسی زیادی وجود دارند که می توانید از بین آنها انتخاب کنید ، و اگر تم مناسبی انتخاب کنید ، وقتی کسب و کار یا وبسایت خود را به صورت آنلاین افتتاح می کنید می تواند خیلی به شما کمک کند. برای بازاریابی محتوا به قالبی نیاز دارید که سریع بارگذاری شود ، ظاهر حرفه ای داشته باشد ، استفاده از آن آسان باشد و هزینه ی زیادی برای شما در بر نداشته باشد. یکی از بهترین تم ها ، زفایر است که سایت خوب نیز با همین تم طراحی شده است. این تم برای سرعت زیاد بهینه سازی شده است ، صدها گزینه و آپشن سفارشی سازی تم دارد ، دارای ویژگی ساخت صفحه ی drag & drop است و هزینه ی بسیار مناسبی دارد. برای هر کسب و کار یا وبسایت ، زفایر یک تم عالی برای ایجاد وبسایت بازاریابی محتوا است.

3- سازماندهی روش ایجاد محتوا

برای یک کسب و کار با مقیاس کوچک ، باید در طول هفته حداقل یک یا در بهترین حالت دو پست ایجاد کنید. گاهی مردم در آغاز کار سیلی از محتوا را به سمت سایت خود روانه می کنند. در ابتدای کار شما انگیزه دارید! اما وقتی چند هفته از کار بگذرد معمولا شدت انگیزه و کار کمتر می شود. افزودن منظم محتوا امری بسیار مهم است و بهترین روش برای ایجاد منظم محتوا این است که از یک تقویم استفاده کنید.از تقویم برای جلسات یا دیگر جنبه های مهم کسب و کار خود استفاده می کنید ، چرا برای پست ها و تبلیغات از آن استفاده نکنید؟

Editorial Calendar یک افزونه ی رایگان برای وردپرس است که شما را قادر می سازد تمام پست های برنامه ریزی شده برای یک روز، یک هفته یا یک ماه را مشاهده کنید. وقتی مقاله هایی دارید که برای انتشار برنامه ریزی شده اند ، وقتی ایده هایی برای محتوای آینده دارید و… این افزونه شما را قادر به سازماندهی می سازد. این اطلاعات همه به صورت یک فرمت تقویم ساده ارائه می شوند. این افزونه ی رایگان روشی سریع و آسان برای مدیریت و انجام صحیح وظایف ایجاد محتوا می باشد.

4- ایمیل را فراموش نکنید

لیست نکات بازاریابی محتوا بدون اشاره به ایمیل کامل نمی شود. تلاش برای به دست آوردن آدرس های ایمیل بازدید کنندگان سایتتان و همچنین نگهداری لیستی از ایمیل های مشتریان بالقوه و حتمی امری بسیار حیاتی است. با برپا ساختن یک خبرنامه ی ایمیلی یا لیست مشترکین ، هر دفعه که یک مقاله ی جدید در وبسایت خود منتشر می کنید ، می توانید به مخاطبان خود دسترسی یابید. استفاده از اطلاعیه های آگاه سازی ایمیلی به مخاطبان شما کمک می کند از مقالات جدید شما با خبر شوند و آنها را ترغیب به بازدید از سایت شما و دیدن آن پست ها می کند.

MailChimp یک راه حل بازاریابی ایمیلی قدرتمند است. با نصب افزونه ی رایگان MailChimp for WordPress و ثبت نام در سایت آن ، می توانید شروع به ایجاد یک لیست ارسال ایمیل کنید. از طریق mailChimp ، می توانید به صورت خودکار محتوای جدید خود را به همه ی مخاطبان ، یا گروه انتخابی از آنها ایمیل کنید. این یک روش بسیار مهم برای برقراری ارتباط با مشتریان و فراخوانی یک مخاطب به وبسایت و بازدید از آن است.

5- مدیریت رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی یک روش مهم دیگر برای به اشتراک گذاری محتوا و بهبود و پیشرفت سایت است. هر نوع وبسایتی که داشته باشید ، برای بهبود آن باید در رسانه های اجتماعی نیز حضور داشته باشید. هر چه مقاله های بیشتری ایجاد کنید ، مطالب بیشتری برای اشتراک گذاری در کانال های مختلف در رسانه های اجتماعی مختلف خواهید داشت و در نتیجه افراد بیشتری به مخاطبین شما افزوده خواهند شد.

ساده ترین روش برای اشتراک گذاری محتوای خود و ترغیب مردم برای دنبال کردن یا فالو کردن شما در رسانه های اجتماعی ، افزودن کلید های اشتراک گذاری در سایتتان است. Social Warfare یک افزونه ی وردپرسی رایگان است که برای اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی و روانه ساختن ترافیک مخاطبان به سمت سایت شما طراحی شده است.

علاوه بر قرار دادن کلید های اشتراک گذاری در سایت همچنین می توان از جنبه های دیگر بازاریابی رسانه های اجتماعی نیز استفاده کرد، از جمله قرار دادن گزینه ای برای تصاویر خاص Pinterest و ایجاد نظر در Twitter. این افزونه وبسایت شما را به ابزاری مجهز می کند که برای شروع اشتراک گذاری محتوای خود و ایجاد یک اجتماع رسانه های اجتماعی قوی (که همچنین در اشتراک گذاری محتوا برای شما کمک بزرگی می کند) به آنها نیاز خواهید داشت.

6- صرفه جویی در زمان با CoSchedule

یکی از مشکلات اصلی در مواجهه با بازاریابی محتوا و رسانه های اجتماعی این است که بسیار زمانبر هستند. ایجاد مداوم محتوای جدید و اشتراک گذاری مداوم آن در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مختلف می تواند به تنهایی یک شغل تمام وقت باشد. CoSchedule می تواند در این باره کمک کند و زمان و انرژی زیادی برای شما صرفه جویی کند.

CoSchedule یک افزونه ی هزینه دار وردپرس (با 14 روز آزمایش رایگان) است که عملکردش کمی شبیه به Editorial Calendar است. به هر حال ، CoSchedule نه تنها در زمان بندی مقالات وبسایت شما کمک می کند ، بلکه در اشتراک گذاری تمام پست های رسانه های اجتماعی نیز مفید واقع خواهد شد. همچنین شما را قادر می سازد که به آسانی پست های قدیمی خود را دوباره به اشتراک بگذارید تا مجبور نباشید دائما محتوای جدید ایجاد کنید. همه ی این کارها ازطریق داشبورد وردپرس انجام می شوند ، در نتیجه چون لازم نیست برای فراهم کردن ملزومات هر کانال رسانه ی اجتماعی که در اختیار دارید از یک سایت به سایت دیگر بروید ، به میزان زیادی در زمان شما صرفه جویی می کند.

7- از آنالیزها برای کمک به بهبود استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کنید

آنالیز ، یکی از بخش های اصلی و حیاتی بازاریابی محتوا است. شما را قادر می سازد ببینید چند نفر از سایت شما دیدن می کنند، چگونه سایت شما را یافته اند ، به چه محتوایی علاقه دارند و به چه صفحاتی علاقه ندارند و غیره.

Google Analyticator یک افزونه ی وردپرسی رایگان عالی است که شما را قادر می سازد آمار لحظه ای سایت خود را از داخل داشبورد وردپرس مشاهده کنید. اطلاعاتی که این افزونه فراهم می کند برای بهبود استراتژی بازاریابی محتوای شما بسیار مفید هستند. اگر این اطلاعات را در اختیار داشته باشید می توانید از آنها استفاده کنید و محتوای خود را بیشتر به علایق و خواسته های مشتریان خود نزدیک کنید.

Sprout Social خدماتی است که به شما کمک می کند عملکرد محتوای خود را در شبکه های اجتماعی مختلف نظارت و کنترل کنید. این یک راه حل عالی و هزینه دار است که ویژگی های زیادی در اختیار شما قرار می دهد، اما معیارهای رسانه های اجتماعی آن بسیار تاثیرگذارند.

ابزارهای موجود در Sprout Social شما را قادر می سازد تا به صورت دقیق و موشکفانه عملکرد پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود را کنترل کنید ، ببینید مخاطبان مورد نظر شما به چه قسمت هایی از سایت بیشتر علاقه دارند و همچنین آنها به چه محتوایی علاقه دارند و آن را اشتراک گذاری می کنند. این نوع اطلاعات در کنار در اختیار داشتن افراد مناسب در زمان و مکان مناسب ، برای کمک به شما در بازاریابی سایت خود به نحو احسن بسیار مفید هستند.

جمع بندی نکات بازاریابی محتوا

همه ی استراتژی های بالا جنبه های مهمی از بازاریابی محتوا هستند. اگر می خواهید کسب و کارتان شکوفا شود ، زمان گذاشتن برای پیاده سازی تک تک آنها ارزشش را دارد. پس از مدتی به صورت خودکار دائما از آنها استفاده خواهید کرد.

اگر هنوز دست به کار نشده اید یا هنوز استراتژی بازاریابی محتوای مناسبی ندارید ، یک یا دو موضوغ برای محتوا انتخاب کنید و برای شروع فقط روی همان ها تمرکز کنید. سپس کار خود را گسترش دهید. یا به سادگی می توانید یک موضوع انتخاب کنید و از نکات بازاریابی محتوا که در بالا بیان شدند کمک بگیرید. موفق باشید!

منبع: wpexplorer.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنالیز رایگان سایت شما و رقبا

دوست دارید بدانید رقبا چه برتری هایی نسبت به شما دارند؟

کاملا رایگان سایت شما و رقبا را بررسی می‌کنیم.متوجه خواهید شد رقبا چه اقدامات مفیدی کرده اند که از آن بی خبرید!
فقط کافیست آدرس ایمیل و آدرس وبسایت خود یا رقیبتان را وارد کنید.