9 مورد از بدترین اشتباه های شبکه های اجتماعی

اشتباه های شبکه های اجتماعی
ارسال شده توسط: سید محمد قائمی دیدگاه ها: 0 دیدگاه

9 مورد از بدترین اشتباه های شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی از پتانسیل بالایی برای کسب و کارهایی که می خواهند بیشتر دیده شوند ، برخوردار می باشند. اما زمانی که به درستی استفاده نشوند ، اوضاع کاملا متفاوت می شود. این اشتباه های شبکه های اجتماعی واقعا می توانند به اعتبار کسب و کار شما صدمه وارد کنند.

وقتی شبکه های اجتماعی گزینه های زیادی برای ارائه به شما ندارند ، باید اینقدر ماهر باشید که از آنها استفاده بهتری کنید.

اشتباه های شبکه های اجتماعی که شما بخاطره کسب و کارتان حتما باید از آنها اجتناب کنید

1- تعداد بیش از حد شبکه های اجتماعی

شبکه اجتماعی

بر اساس آخرین تحقیق ها ، اکثر شرکت ها تمایل دارند از این 3 شبکه اجتماعی برای برندسازی استفاده کنند:

  1. فیس بوک
  2. توییتر
  3. لینکدین

اگر به دنبال شبکه های اجتماعی بیشتری بگردیم ، با بیش از 500 میلیون کاربر در اینستاگرام و بیش از 100 میلیون کاربر فعال در پینترست مواجه خواهیم شد.

برای سایت هایی که بیشتر مبتنی بر گرافیک و تصاویرند اینستاگرام ، فیس بوک و پینترست ایده آل هستند ولی اگر سایتی دارید که راه حل ها و نکات حرفه ای ارائه می دهید ، توییتر و لینکدین مناسب ترین گزینه ها هستند. به طور مثال سایت خوب که هم در زمینه گرافیک و تصاویر فعالیت می کند و هم در زمینه طراحی سایت حرفه ای مطالب آموزشی ارائه می دهد باید ترکیبی از این شبکه های اجتماعی را استفاده کند.

شبکه های اجتماعی که شما برای آنها وقت می گذارید باید بیشترین بازدهی را برای کسب و کارتان داشته باشند. یکی از اشتباه های شبکه های اجتماعی این است که فکر می کنیم از هر کدام آنها که استفاده کنیم خوب است.

راه حل: به جای استفاده از همه شبکه های اجتماعی نظیر لینکدین ، فیس بوک ، اینستاگرام ، پینترست و توییتر ، سعی کنید فقط از 1 یا 2 شبکه اجتماعی به طور هم زمان استفاده کنید.

فقط کافیست با کمی آنالیز متوجه شوید مخاطبان شما بیشتر اوقاتشان را در کدام شبکه اجتماعی می گذرانند. در همان جا شروع به فعالیت کنید. اگر توانستید در اولین شبکه اجتماعی برای خودتان اعتباری کسب کنید و مخاطبان قابل توجهی داشته باشید آنگاه نوبت به فعالیت در شبکه های اجتماعی دیگر می رسد

2- جدی نگرفتن نظرات منفی

نادیده گرفتن نظرات منفی

نظرات منفی همیشه هستند. هیچ گاه نباید آنها را نادیده بگیرید این یکی از بزرگترین اشتباه های شبکه های اجتماعی است. اما در واقع این یک موقعیت خوب است تا متوجه شوید مشتریان شما انتظار دارند در چه زمینه ای بهتر شوید. چگونه به نظرات زیادی که در مورد برند شما مطرح می شود پاسخ می دهید؟

برندهای کمی وجود دارند که معتقدند می توانند نظرات منفی را به راحتی پاک کنند ، تعدادی دیگر فکر می کنند بهترین کار این است که این نظرات را نادیده بگیرند. به جای نادیده گرفتن و یا پاک کردن این نظرات ، شما باید از این موقعیت به عنوان یک فرصت استفاده کنید.

از آنها یاد بگیرید و به تمام نظرات منفی پاسخ دهید. از آنها به عنوان ویترین نمایش تعهدتان به خدمات مشتریان استفاده کنید. اگر برخورد خوبی انجام نشود ، این می تواند یکی از بزرگترین اشتباه های شبکه های اجتماعی باشد که منجر به صدمه خوردن برند شما می شود.

راه حل: مطمئن شوید که به تمام نظرات منفی توجه کرده اید. اگر چه نظرات مثبت حس خوبی به انسان می دهند ، اما این نظرات منفی قطعا باید مورد توجه قرار بگیرند.

البته منظورمان این نیست که به هر ایده نا مناسبی گوش کنید ، اما به تغییراتی که مخاطبان از شما می خواهند و منجر به پیشرفت کسب و کارتان می شود توجه کنید.

3- نوشتن مطالب شبیه به هم

کسل شدن خواننده

اینکه همیشه مطالب تکراری بنویسید این حس را به مخاطبان می دهد که شما کسل کننده هستید و برندتان نمی تواند هیچ پیشنهاد خلاقانه ای به آنها ارائه کند. به جای اینکه سعی کنید فقط مطالب را یکی پس از دیگری ایجاد کنید باید تلاش کنید مورد توجه مخاطبان باقی بمانید. زمانی که به نوشتن پست های شبیه به هم ادامه دهید ، علاقه مخاطبان به شما نیز کم می شود.

راه حل: مطالبی بنویسید که هیجان انگیز و خلاقانه باشند. اگر بودجه کافی دارید می توانید فرد خلاقی را استخدام کنید تا مطالب منحصر به فرد در زمان بندی های منظم نوشته شوند. این کار کمک می کند تا مخاطبان شما به خواندن مطالبتان علاقه مند شوند.

اگر هیچ ایده ای ندارید ، چند ساعت وقت بگذارید و از بین رقبایتان 5 تا را آنالیز کنید تا متوجه استراتژی شبکه های اجتماعی آنها شوید. به راحتی برخی ترفندهای آنها را انتخاب کنید و استراتژی خود را از نو تعریف کنید. اما مطمئن شوید که مطالبتان خلاقانه و جذاب باقی می مانند.

4- بیش از حد و بی وقفه نوشتن مطالب

آیا شما هم یکی از آن برندهای بی تجربه و آزاردهنده ای هستید که مطالب زیادی را در شبکه های اجتماعی را یکی پس از دیگری می نویسند؟!

نوشتن بیش از حد مطالب در یک روز ایده بدیست. در این وضعیت مخاطبان بیشتر دوست دارند شما را آنفالو کنند و یا به راحتی ، تمامی مطالبی که شما به اشتراک می گذارید را نادیده بگیرند.

کسب و کارها به ابزارهای زمان بندی مثل HootsuiteSocialPilot  و  Buffer نیاز دارند تا مطمئن شوند بین توییت ها و پست هایی که می گذارند ، زمان بندی مناسبی رعایت می شود. زمانی که صحبت از فیس بوک به میان می آید ، بازاریاب ها به این نکته دقت می کنند که مخاطبان آنها بیشتر در چه زمانی آنلاین هستند.

راه حل: یک تقویم ایجاد مطلب داشته باشید ، و نهایتا روزی 4 – 5 توییت و 2 – 3 پست فیس بوک ایجاد کنید. زمان بندی مطالبتان را تست کنید و ومطمئن شوید از زمان بندی مناسبی استفاده می کنید. همچنین از قالب های مختلف محتوا استفاده کنید (مثل متن ، تصویر ، ویدیو )

5- بررسی نکردن نتایج

بررسی نتایج

برای رسیدن به نتایج بهتر ، کسب و کارها همیشه باید اقدامات بازاریابی شبکه های اجتماعیشان را تحلیل کنند. مهم نیست که نتایج مثبت و یا منفی باشند.

چیزی که بیشتر اهمیت دارد این است که شما کارایی را بررسی و تحلیل کنید و متوجه آن شوید. این برای یک کمپین بازاریابی مناسب ، ضروری است. بخاطر داشته باشید که مسأله فقط داشتن فالوئر ، لایک و کامنت بیشتر نیست.

شما می تواند هر ماه اکانتتان را بزرگ تر کنید ، اما در صورتی که تلاش های شما منجر به افزایش نرخ تبدیل و درآمد بیشتر نشود ، شاید نیاز باشد استراتژی های بازاریابی شبکه های اجتماعی را تغییر دهید.

راه حل: هفته ای یک بار به همراه تیمتان (اگر به صورت تیمی کار می کنید) بنشینید و به طور کامل نقشه های بازاریابیتان را بررسی کنید. با کسانی که می توانند کسب و کارها و بازاریابی را تحلیل کنند و کمک کنند تا برند شما از این هم بهتر شود صحبت کنید.

تحلیل به شما کمک می کند تا کمپین هایتان را بهبود ببخشید و گسترش دهید و ایده هایی دریافت کنید که منجر به بهبود استراتژی بازاریابی می شوند.

6- استفاده از آدرس اینترنتی در کادر توضیحات

چه کسی این کار را می کند؟

هرگز از آدرس اینترنتی در کادر توضیحات استفاده نکنید.  دیده شده بسیاری از برندها در اینترنت این اشتباه بزرگ را مرتکب می شوند. واقعا چه کسی استراتژی شبکه های اجتماعی آنها را مدیریت می کند؟!

لینکی که شما در قسمت توضیحات استفاده کرده اید ، اضافه است و باید به سرعت پاک شود. در عوض فقط از توضیحات ساده و جذاب استفاده کنید. لینک ها هرگز نباید مکان مربوط به توضیحات را اشغال کنند.

راه حل: شما نیاز دارید بخش های جذابی به سایتتان اضافه کنید تا دیگران نیز به آن علاقه نشان دهند. همچنین سایت های کوتاه کننده لینک مثل Bit.ly یا Goo.gl به شما کمک می کنند تا بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید.

7- استفاده از هشتگ های غیر مرتبط

هشتگ

یکی از اشتباه های شبکه های اجتماعی که زیاد هم دیده می شود ، استفاده زیاد از هشتگ های غیر مرتبط است. اگر مطلب شما ربطی به هشتگ ندارد پس لطفا از هشتگ استفاده نکنید.

باید همیشه بخاطر داشته باشید که استفاده از هشتگ ها می تواند کمک کند تا افراد بیشتری مطالب شما را ببینند و اگر از هشتگ های صحیح استفاده نکنید به نتیجه دلخواه نیز نخواهید رسید.

راه حل: به سایت های دیگر که مطالبی شبیه به مطالب شما می گذارند دقت کنید و سعی کنید از هشتگ های آنها در مطالبتان استفاده کنید. فقط در این صورت است که می توانید مخاطبان بیشتری را با برند خود همراه کنید.

8- استفاده نکردن از تصاویر در شبکه های اجتماعی

استفاده نکردن از تصویر

مطالعات نشان داده پست هایی که در آنها از تصاویر استفاده شده است بهتر عمل می کنند.

کسانی که مطالب را می خوانند همیشه دوست دارند تصاویر مرتبط و جالب ببینند. بنابراین زمانی که شما مطلبی در شبکه اجتماعی می گذارید فراموش نکنید که تعدادی عکس هم در آن به کار ببرید. این کار کمک می کند تا مخاطبان بیشتر با مطالب شما ارتباط برقرار کنند.

راه حل: زمانی که مطالب جدید در شبکه های اجتماعی می گذارید از تصاویر هم استفاده کنید همچنین سعی کنید زمانی که در فیس بوک اقدام به اشتراک گذاری تصاویر می کنید ، آلبوم ایجاد کنید تا مخاطبان تصاویر دیگر را نیز به دنبال آن مشاهده کنند.

مطمئن شوید که تصاویر کیفیت خوبی دارند و با موضوع مرتبط هستند

9- نداشتن آپدیت های منظم

آپدیت نکردن منظم

گاهی اوقات به اشتباه تصور می کنیم تمام چیزی که نیاز داریم ، یک تصویر کاور مناسب ، عکس های جذاب و ارائه جزئیات در قسمت “درباره من” است. اگر شما به این شکل عمل می کنید باید سریعا این تصور را تغییر دهید. عدم وجود مطالبی که به طور منظم ایجاد شوند باعث می شود موقعیتی که برای بهبود نتایج وجود دارد از بین برود.

راه حل: شما همیشه باید صفحه شبکه اجتماعی را به طور منظم به روز کنید ، عکس مناسب برای بخش کاور استفاده کنید ، از تصاویر خوب استفاده کنید و آنها را به اشتراک بگذارید. از این طریق مردم متوجه می شوند برند شما دائما در حال تحول است.

صحبت آخر: از اشتباه های شبکه های اجتماعی که در بالا گفته شد پرهیز کنید و همه چیز را جذاب نگه دارید.

با پرهیز از این اشتباه های شبکه های اجتماعی که رایج هم هستند قطعا هر کسی می تواند انتظار داشته باشد که برندش پیشرفت کند و گسترش یابد. شما مجبورید از تمام منابع به طور عاقلانه استفاده کنید و به طور منظم به فالوئرها و مخاطبان پاسخ دهید.

سعی کنید فالوئرها را از همان راهی که مشتریان را در دنیای واقعی محک می زنید ، امتحان کنید. این کار به شما کمک می کند مرتکب اشتباه های جدی نشوید.

منبع: Shoutmeload.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنالیز رایگان سایت شما و رقبا

دوست دارید بدانید رقبا چه برتری هایی نسبت به شما دارند؟

کاملا رایگان سایت شما و رقبا را بررسی می‌کنیم.متوجه خواهید شد رقبا چه اقدامات مفیدی کرده اند که از آن بی خبرید!
فقط کافیست آدرس ایمیل و آدرس وبسایت خود یا رقیبتان را وارد کنید.