71 درصد از کاربران اینترنت که خرید اینترنتی دارند از اپلیکیشن استفاده می کنند.
در حال حاضر برخی از فروشگاه های اینترنتی در حال خرده فروشی اجناس و یا برخی از فروشگاه های ارائه ی تخفیف از اپلیکیشن های موبایلی برای فروش و جذب مشتری استفاده می کنند . ولی هستند فروشگاه های اینترنتی بسیاری که با چشم پوشی از این اپلیکیشن ها این فرصت را از دست می دهند و کاربران بسیاری نیز این نوع فروشگاه ها را دنبال نخواند کرد زیرا کاربران بسیاری علاقمند هستند که بیشتر با استفاده از اپلیکیشن موبایلی به جستجو و تحقیق و ارائه ی نظر در مورد اجناس مورد علاقه ی خود بپردازند و یا خرید آنلاین انجام دهند . زیرا این نوع اپلیکیشن ها نسخه ی کوچکتر و سبکتری از فروشگاه های اینترنتی میباشند که می توانند در مرکز توجه کاربر قرار گرفته و حتی از خرید حضوری ویا خرید از فروشگاه های اینترنتی نیز پیشی بگیرند .
بنابراین توصیه میشود که فروشگاه های اینترنتی همزمان از اپلیکیشن فروش اینترنتی نیز استفاده نمایند تا بتوانند کاربران بیشتری را جذب و با خود همسو کنند . زیرا برخی از کاربران فقط از طریق اپلیکیشن های موبایلی به بررسی و خرید اجناس می پردازند .
طی تحقیقی که به تازگی در این زمینه انجام شده است 88 درصد از کاربران شرکت کننده در این تحقیق از اپلیکیشن های موبایلی برای خرید خود استفاده میکنند و 61 درصد از آنان نیز حداقل ماهی یکبار از این طریق به خرید می پردازند و 26 درصد از آنها نیز به طور میانگین در یک ماه 7 بار از این اپلیکیشنها استفاده می نمایند .
موارد استفاده از این نوع اپلیکیشن ها به صورت زیر لیست شده است :
29 درصد برای جستجو
25 درصد برای مقایسه ی محصول
20 درصد برای بررسی مشخصات محصول
18 درصد برای سرچ نام محصول
14 درصد برای جستجوی دریافت محصول با تخفیف
13 درصد جستجو برای محصولات دارای پیشنهاد ویژه
12 درصد برای سفارش محصولات از قیمت افتاده
5 درصد برای خرید و پرداخت آنلاین
نتایج این تحقیق نشان دهنده ی این است که مشتریانی که از اپلیکیشن استفاده می کنند عادت دارند قبل از مراجعه به فروشگاه اینترنتی به جستجو و بررسی محصول بر روی اپلیکیشن موبایل بپردازند و پس از اطمینان حاصل کردن از آن به خرید روی می آورند .
در نتیجه با توجه به بررسی های انجام شده و نرخ بالای جذب مشتری توسط اپلیکیشن های موبایلی و فروش بیشتر توسط این اپ ها فروشگاه های اینترنتی باید به سمت ارایه این نوع اپ ها بروند .
در ادامه این مبحث لازم است اشاره کنیم در تحقیق دیگری که در این خصوص انجام شده است مشاهده میکنیم که برخی از فروشندگان اینترنتی به دلیل هزینه ی بالای طراحی این نو اپلیکیشن ها ، عطای آن را به لقایش بخشیده اند و مایل به استفاده از آن نیستند و 56 درصد از آنان نیز اعلان کرده اند که این اپلیکیشن ها هیچ نقشی در میزان فروش آن ها نخواهد داشت .
در پایان باید بگوییم که با ساخت اپلیکیشن و پشتیبانی و ارتباط موثر با کاربران با توجه به هزینه بر بودن و زمان بر بودن آن میتوانیم مزایای بیشماری را برای خود به دست آوریم که کوچکترین مزیت آن جذب کاربران بیشتر می باشد .
دیدگاهتان را بنویسید